header8

Vorden 20 november 2016 – Dit weekend is de A-categorie vrij gepland en vandaar dat het 1e elftal, het 2e, de JO19-1, JO17-1, JO15-1 en de JO13-1 niet in actie komen. Toch stond er voor de JO15-1 een inhaalduel op het programma tegen SDOUC en de JO19-1 speelde een wedstrijd vooruit tegen Diepenveen. JO15-1 speelde gelijk met 0-0 en de JO19-1 behaalde een hele belangrijke overwinning, nl. 1-3. De prestatie-elftallen zijn na dit weekend vrijwel halverwege de competitie en al met al ziet dit er goed uit voor de elftallen uit de A-categorie.

Vorden 1 staat na 10 wedstrijden op een 5e plaats met 18 punten en slechts twee verliespartijen en voldoet volledig aan de verwachtingen. Eigenlijk is het zelfs nog meer dan verwacht, want de groep heeft deze eerste fase van de competitie met een hele smalle basis van 12 spelers moeten werken, aangevuld met spelers uit het 2e elftal en de JO19-1. De prestatie in het 2e achtereenvolgende seizoen in de 2e klas is  voor Vorden 1 dan ook uitstekend te noemen. Het 2e elftal heeft in de laatste 2 weken 6 punten gehaald en zich zodoende een keurige plek in de middenmoot weten te bemachtigen. Het is wellicht mogelijk om in het verwachte linkkerrijtje te komen en daar zal trainer Dion Kruip en zijn mannen alles aan gaan doen.

Bij de junioren heeft JO19-1 gisteren een hele belangrijke overwinning behaald en dat had de ploeg van trainer Michiel Barink ook even nodig. Een mindere serie had ervoor gezorgd dat zelfs de laatste plaats ingenomen moest worden, maar aangezien het onderin allemaal erg dicht bij elkaar staat is het team door de overwinning gisterenmiddag weer een paar plaatsen gestegen. De ontwikkeling van enkele jeugdspelers loopt zodanig volgens planning dat de stap naar de selectie en zelfs het 1e elftal al door een aantal spelers is gemaakt. Voor trainer Michiel Barink is dat naast een keurige plek in de middenmoot de tweede belangrijke doelstelling voor dit seizoen.

Vorden JO17-1 staat precies in het midden van de ranglijst en speelt volgens verwachting. Het is een erg hecht en sterk collectief en met een gezonde portie wedstrijdmentaliteit wordt op regelmatige wijze de punten binnen gehaald. Met trainer Peter Jansen wordt er veel gewerkt aan het veld-, combinatie- en positiespel en mocht deze ontwikkeling positief verlopen dan kan het team in de 2e helft van de competitie wellicht nog grotere stappen maken. Vorden JO15-1 speelt prima mee in de achterhoekse 1e klas. Met tegenstanders als Sp. Lochem, Warnsveldse Boys, FC Zutphen en SDOUC is het een even zware als mooie indeling en het feit dat er hier een keurige 6e plaats is behaald tot nu toe, geeft aan dat het team naar verwachting presteert. Wanneer het onbevangene voorhoedespel en het goed verzorgde positiespel nog meer in evenwicht komt bij deze groep is wellicht een plek bij de eerste vier mogelijk.

Tenslotte speelt Vorden JO13-1 bij v.v. Vorden ook in de A-categorie en komt zelfs voor het 2e achtereenvolgende seizoen uit in de hoofdklasse. Moest vorig seizoen Gelderland bezocht worden in de regio Oost van de KNVB, nu zit Vorden ingeldeeld in de andere hoofdklasse, nl Overijssel.  Vorden JO13-1 heeft het erg zwaar en moet bij vlagen ook flink wat tegendoelpunten incasseren. Maar met een overwinning en een heel knap gelijkspel tegen de koploper Achilles staat het nu 3e van onderen en werden er ook keurige wedstrijden gespeeld tegen ploegen als Vogido en de Tukkers. Komende zaterdag speelt het team tegen De Zweef en deze staan een plek onder Vorden en wie weet kan de 2e overwinning van dit seizoen behaald worden. Al met al zie je het team met een overtal aan 1e jaars spelers langzaam maar zeker wennen aan dit niveau en de spelers stap voor stap beter worden en dat is een compliment voor de trainers en de spelers van JO13-1!

vorden d1 bennekom d1