vorden a1 heeten a1

Vorden 24 oktober 2015 – Vorden A1, B1, C1 en D1 spelen dit seizoen bij v.v. Vorden respectievelijk in de 1e, 1e, 1e en Hoofdklasse en zitten daarom ingedeeld in de A-Categorie. Deze groep is reeds op 4 september begonnen met de competitie en zitten dus nu in dit vrije weekend na 7 wedstrijden op precies 1/3e van de competitie. Tijd dus voor een tussenstand van deze vier jeugdteams.

siek

Voor het eerst spelen alle vier jeugdteams van v.v. Vorden in hetzelfde seizoen op dit niveau. De D1 mag dit jaar zelfs, na de 2e plaats in de 1e klas van het vorige seizoen, in de Hoofdklasse spelen. Daar waar er veel werd getwijfeld of het voor dit team wel reeël en leuk was om op dit niveau te spelen tegen ploegen als Bennekom, Juliana ’31, Beuningse Boys en AWC Wijchen, verbazen zij vriend en vijand met een prima start in de competitie. Met twee overwinningen en twee gelijke spelen staan zij keurig in de middenmoot, maar wat nog veel belangrijker is dat zij voetballend prima mee komen. Ook het D1 speelt onder leiding van de trainers Willem Lichtenberg en Peter Hellema dwingend, verdedigd zoveel mogelijk van het doel af, zet vroeg druk en komt zodoende in veel belangrijke 1:1 duels waar zij zowel voetballend als fysiek keurig op de been blijven. Het is voor deze spelers enorm knap om op dit niveau aan te pikken en zij maken stuk voor stuk door wedstrijden op dit niveau een enorme progressie.

Vorden C1 is voor 80% het team dat als D1 vorig seizoen zo’n knappe 2e plaats behaalden in de 1e klas en met prima combinatievoetbal en positiespel promotie afdwong naar de Hoofdklasse. Dit seizoen spelen zij met C1 in de 1e klas en staan na 7 wedstrijd keurig op een gedeelde 5e plaats in de middenmoot met 10 punten uit 7. Trainer Wilbert Grotenhuys, die samen met de C2 van Hans Wullink traint en geassisteerd wordt door Bas Abbink, heeft de teamspirit er goed in gebracht en beschikt in de voorhoede over een aantal gevaarlijke en doelgerichte spelers. Het positiespel en combinatievoetbal komt er nog niet zo uit als afgelopen seizoen, maar met een overwegend 1e jaars team kan dit in de C1 door veel trainingsarbeid en focus hierop alleen nog maar beter worden in de komende 1,5 jaar.

De B1 is vorig seizoen kampioen geworden in de 2e klas en mag het dit seizoen dus in de 1e klas proberen. Onder leiding van trainer Michiel Barink en assistent Daan Horstman doet het team het heel behoorlijk en kon het jammer genoeg net geen puntje over houden in de laatste wedstrijd tegen koploper FC Zutphen B1. De B1 speelt ook keurig in de middenmoot met 9 uit 7 en beschikt naast goed en prima voetbalvermogen ook over een uitstekende teammentaliteit en kan mede door goede teamspirit en enthousiasme nog menig wedstrijd gaan winnen dit seizoen.

Vorden A1 is een generatie voetballers die het altijd in het 1e jaar in een leeftijdsklasse ‘moeilijk’ hebben gehad, want zowel in de C1 als in de B1 eindigden zij toen onderaan in de 1e klas.  Ook dit seizoen begonnen zij met deze gedachte in het achterhoofd aan het seizoen, maar na 6 wedstrijden (vanmiddag wordt de inhaalwedstrijd in de vorm van een 2e helft tegen Helios gespeeld) staan zij al op 5 punten en hebben de trainers Dion Kruip en Rob Oplaat er in ieder geval al voor gezorgd dat zij met veel zelfvertrouwen spelen en uit gaan van hun eigen kracht. Gezien het spel dat gespeeld wordt en de progressie die het team toont op voetballend vlak, kan dit team dit seizoen prima mee draaien in de 1e klas. Het was wel zuur dat na de winst in de openingswedstrijd tegen Heeten het thuis tegen Apeldoornse Boys ook gewoon hadden moeten winnen toen zij met 5-2 voor stonden met nog een kwartier te spelen. Jammer genoeg lieten zij toen de geel-roden nog terug komen tot 5-5 en verloor A1 kostbare punten.

Wij wensen hierbij de vier jeugdteams nog veel plezier en succes in hun jaarcompetitie en volgende week zullen wij de overige juniorenteams en D-pupillen behandelen als zij op de helft zijn van de halfjaarlijkse najaarscompetitie.

Vorden D1 bennekom D1 2