Na twee weken rust, was het gisteren toch nog weer vrij rustig op de velden in de Achterhoek en Liemers. Vele spelers waren nog op vakantie en er heerst een flinke griepgolf en vooral bij de tegenstanders zorgde dat voor veel afmeldingen. Zo speelde gisteren de JO19-2, JO17-1, JO17-2 en de JO15-2 geen wedstrijd i.v.m. afzegging tegenstander. Vorden JO17-1 haalt de wedstrijd tegen Basteom as. maandag al in en wanneer JO19-2 tegen FC DInxperlo JO19-2 moet spelen, de JO15-1 tegen Margriet uit Oss, de JO17-2 tegen vv Dieren JO17-2 en de JO15-2 haar inhaalwedstrijd is nog niet bekend en zal de komende week ingepland worden. In totaal kwamen er 12 teams in actie en van de elftallen waarbij de uitslag wordt geregistreerd werden er vijf gewonnen en vier verloren. Vorden JO19-1 behaalde met 3 spelers in de basis uit de JO17-1 een prima overwinning tegen Sp. Neede in de hoofdklasse en won met 6-1. De JO15-1 speelde een oefenwedstrijd en won met 6-2 van Hoofdklasser ATC’65 uit en in Hengelo Ov. en de meiden van de MO20-1 behaalden gisteren hun eerste overwinning van deze competitie, door met 6-1 te winnen van Kilder MO20-1. De grootste verassing kwam echter van de JO13-1, dat in de 1e klas met maar liefst 5-2 wist te winnen van Grol JO13-1 dat in de winterstop is gedegradeerd uit de Hoofdklasse. De JO13-1 staat nu alleen op kop met 9 uit 3 en heeft naast Grol ook gewonnen van Pax en VVG’25. Een uitstekende prestatie van dit Vordense team, want in de Top 500 – amateurvereniging van Nederland staat Grol op een  98e plaats en is de 11e beste vereniging van de afdeling Oost (Overijssel/Gelderland) met hun JO19, JO17, JO15 en JO13 teams. Gezien het feit dat onze JO15-1 vier weken geleden ook al met 4-1 wist te winnen van Grol JO15-1, doen onze jeugdspelers bij v.v. Vorden hele goede zaken en kunnen nog wel eens flink stijgen in de eerstvolgende tussenstand op 16 maart as. (www. sportlicht.nl). Het mooiste om te bemerken is natuurlijk dat in dit geval de JO13-1 ook tegen een gerenomeerde tegenstander onder flinke weerstand, toch het initiatief weet te pakken en maar liefst vijf keer weet te scoren. Een prima ontwikkeling van het team van Jacco Kettelerij en Richard de Vries dat in de eerste helft van het seizoen nog vaak moeite had met de tegenstanders in de 1e klas.

Klik op de foto voor de gehele reportage van Mark Zelle op Facebook