Mini F - 3

Vorden 15 mei 2016 – Het was alweer zaterdag en ditmaal de laatste wedstrijddag voor de Mini’s. Deze groep kinderen bestond deze periode uit 12 kinderen van 5 tot 7 jaar. De Mini’s spelen een stuk of 8 zaterdagen in het voorjaar en 8 in het najaar een reeks mini toernooitjes. Doordeweeks mogen ze op woensdagmiddag meetrainen met de jeugdtrainingen.

Elke week is een club de gastheer voor 2-3 andere verenigen welke dan ook met een groepje kids komen.  Er wordt dan 4×4 gespeeld op een klein veld zonder keeper in het doel en ook zonder scheidsrechter, de leiders begeleiden het spel. Deelnemende verenigen zijn o.a. Ratti, Socci, Ruurlo, Gorssel, FC Zutphen, Keijenborg, Oeken, Warnsveld, Almen.  Het staat garant voor een ochtend vol voetbalplezier bij de kleintjes.

Maar aan alles komt een einde en zo ook aan deze reeks. In het nieuwe seizoen zal de helft van deze groep weer doorstromen naar de ‘gewone’ F en zullen de mini’s na het behalen van de zwemdiploma’s weer worden aangevuld met een nieuwe lichting.

We spelen traditioneel het slottoernooi bij FC Zutphen en daar komen dan ook alle deelnemende verenigingen. Afgelopen zaterdag stonden er dan ook zo’n 20 teams op het hoofdveld van de FC. De Vordense teams deden erg goed hun best en de strijd was dan ook gelijkopgaand en helaas werden net de halve Finales gemist. Het is ook leuk om te zien hoe andere clubs met de allerkleinsten omgaan. Waar we als leiders van Vorden hebben afgesproken om de kids gewoon te laten voetballen zonder (onnodige) bemoeienis van ons, denken andere leiders dat ze Louis van Gaal zijn. Bij een ingooi  en corner laten wij de kinderen zelf bepalen welk team hem mag nemen. Dit is een beetje de straatvoetbalmentaliteit, het leert de kinderen om voor zichzelf op te komen.  Een mooi voorbeeld was zaterdag Basteom, deze club doet normaal gesproken in een andere competitie mee en hebben andere regels.  In deze competitie wordt volgens KNVB regels gevoetbald,  met een scheidsrechter. Onze kinderen namen veel sneller initiatief bij een ingooi en corner doordat we gisteren dus zonder scheidsrechter voetbalden.

Na de laatste wedstrijd werden we door de ouders van Collin uitgenodigd om bij hun Cafetaria te komen eten, nou dat leek onze toppers natuurlijk wel wat! Eenmaal bij ‘t Bintje aangekomen kon het feest beginnen, de Fristi vloeide rijkelijk en de bakken friet en snacks werden goed ontvangen.  De meegereisde ouders werden getrakteerd op wat te drinken en een lekkere bal gehakt. Als afsluiting kregen we nog een heerlijk ijsje mee! Namens de kinderen en ouders van de Mini’s nogmaals dank hiervoor!

We kunnen niet wachten op een nieuw seizoen

Mini F - 1

Mini f - 2