wilbert grotenhuijs

Vorden 14 juli 2015 – Voor het nieuwe seizoen zijn voor de 32 elftallen de trainers bekend gemaakt. In de laatste 3 maanden zijn de TJC en de seniorencommissie druk bezig geweest om op alle  nieuwe elftallen (6 senioren, 2 A, 3 B, 4 C, 3 D en 11 E+F teams en 2 Mini F) de betreffende trainers te plaatsen. Opvallende nieuwe gezichten zijn Udo Heij bij het 2e elftal en Sjaak Mulder en Wilbert Grotenhuijs bij de A1 en C1. De TJC zal in de persoon van Dion Kruip, D+C coördinator, in de komende weken nog druk bezig zijn om de laatste vacatures (C4 en D3) ook ingevuld te krijgen.

Bij de senioren is de organisatie helemaal rond en zal Michel Feukkink als hoofdtrainer en Udo Heij als trainer van het 2e elftal, samen met de assistenten Gerrit Wenneker en Rene Nijenhuis,  en 3e elftal trainer Jeroen Tijssen op zondag 2 augustus beginnen met het nieuwe seizoen. De selectie van 50 spelers zal zoveel mogelijk gelijk tijdig gaan trainen tot aan de start van de competitie. Na 6 september zullen het 1e en 2e elftal op dinsdagavond gaan trainen en het 1e, 2e en 3e op donderdagavond.  Bij de lagere senioren traint het 5e elftal op dinsdagavond en trainen de spelers van het 4e en 6e elftal op donderdagavond.’

Bij de jeugdafdeling heeft in het laatste half jaar de organisatie een nieuw gezicht gekregen. Bij de werkgroep Technische Zaken (TJC) , dat samen met de werkgroep JAC (Activiteiten) de Jeugdcommissie vormt, zijn de twee openstaande vacatures ingevuld. Met ingang van dit seizoen is Marc Rouwen de nieuwe coördinator van A-B junioren, Dion Kruip heeft de C-junioren en de D-pupillen onder zijn hoede, Martin Leegstra is de opvolger van René Besselink en is coördinator van de E-jeugd en Bas Vriend blijft de F-coördinator. Met de start van het nieuwe seizoen zal Robert van Dijk in de TJC zitting gaan nemen als meidencoördinator. Samen met de trainerscoördinator Peter Jansen en Ard Kettelerij als keeperscoördinator vormen zij de werkgroep Technische Zaken (TJC) en zijn zij vanaf februari/maart bezig geweest met de elftalindeling en het plaatsen van trainers. Rien Wabeke, sinds januari de nieuwe jeugdvoorzitter, zal in zijn nieuwe rol de jeugdcommissie het geheel aansturen en heeft wedstrijdsectretaris Gerben Smid en de scheidsrechtercoördinator Gerrit Bijenhof als ondersteunende functionarissen in de Jeugdcommissie.

In het afgelopen half jaar waren nog niet alle functies 100% bezet en is er door een kleine groep mensen veel tijd en energie gestoken om voor alle teams invulling te krijgen in trainers en leiders. Op dit moment heeft de C4 en de D3 nog een vacature(s) open staan voor een trainer en het liefste zoekt men twee trainers op deze elftallen. Mocht er interesse zijn voor deze functies dan kan er contact opgenomen worden met Dion Kruip, coördinator D-C.

Bij de E- en F-jeugd zal ieder team één keer in de week met haar eigen trainer trainen op maandag- of donderdagavond. Daarnaast zullen alle Mini F, F- en E-teams op woensdagmiddag individuele techniektraining volgen van Peter Jansen, Derk Besselink, Ernst te Velthuis, Henk Hengeveld en Henk Steintjes. Deze succesvolle trainingsmethode, die bij v.v. Vorden al meer dan 15 jaar wordt gevolgd, zal dus ook in 2015-2016 op de woensdagmiddag plaats gaan vinden.

Bestuurslid voetbalzaken Marc van der Linden; ‘Dit seizoen zullen wij met de trainers gaan starten met het nieuwe plan van aanpak, waarbij het tegelijk trainen van een gehele groep (twee teams) en het toevoegen van een extra derde trainer per groep bij de D- t/m de A-elftallen centraal staat. De E- en F-trainers, waarbij de meesten vaak beginnende trainers zijn,  zullen train-de-trainer avonden krijgen van onze trainerscoördinator, waarbij er naar streven dat zij klaar gestoomd worden als zelfstandige D t/m A-trainer. De kern van de groep trainers bestaat uit eigen mensen binnen de vereniging en dat is een bewuste keuze en wij zijn blij dat wij voor Peter Jansen en René Nijenhuis (vorig jaar nog trainer bij de D1 en A1) goede vervangers hebben gevonden. Wij willen graag de komende weken de groep van 53 helemaal compleet hebben om dan met z’n allen vanuit het nieuwe plan met volle moed te beginnen aan het nieuwe seizoen’.

Plan van Aanpak Technisch kader Jeugdafdeling vv Vorden 2015-2018

Hierbij het totale overzicht met trainers bij de jeugdafdeling: Indeling jeugdtrainers 2015-2016