20141116_122125Maandag 23 maart – Stijn Groeneveld is de naam. Deze keeper van v.v. vorden F1 is het 3e jeugdlid dat volgend seizoen bij een BVO gaat voetballen. Naast Fabian Huetink die naar Vitesse vertrekt en Wouter van Ditshuizen die bij de Graafschap gaat voetballen, zal Stijn Groeneveld dus in het niewe seizoen ook vertrekken bij v.v. Vorden.  Klik op ”lees verder” om het interview met Stijn te lezen.

Jij voetbalt in de F1 van vv Vorden. Hoelang speel je al bij vv Vorden? Wie zijn je trainers geweest in je korte loopbaan bij de vv Vorden?

Ik ben begonnen in de mini F, daar waren toen 3 teams, en ik was toen 5 jaar oud. Ik ben in oktober begonnen en na de winterstop ben ik met mijn leeftijdsgenootjes meegegaan naar de F6. Het seizoen erop ben ik naar de F3 gegaan en dit team is aan het begin van dit seizoen de F1 geworden.
In het begin trainde ik op de woensdagmiddagen bij Peter Jansen, dit was bij de mini F en de F6. Bij de F3 en de F1 trainde ik ook op de maandagavond en nog op de woensdagen bij Peter Jansen. De trainers bij de F3 waren Sjoerd Voerman, Frank Rouwenhorst en Peter Olthuis. En bij de F1 zijn mijn trainers Sjoerd Voerman en Hugo van Ditshuizen. En ik heb nog meegedaan bij de keeperstrainingen op de dinsdagavond bij Ard Kettelarij.

Je traint op de maandagavond met je eigen team en op de woensdagmiddag met alle F-pupillen. Wat vind je van deze trainingen?

Op de maandagavond vind ik de trainingen leuker omdat ik dan ook op doel mag staan en het is met je teamgenootjes. De woensdagmiddagen zijn ook wel leuk omdat ik dan met mijn andere vriendjes voetbal maar ik mag dan niet op doel staan en moet veel voetballen. We krijgen ook techniek en dat vind ik wel weer leuk.

De vv Vorden heeft jou als speler voor een aantal trainingen opgegeven hoe ben je dan gevraagd als keeper?

Eerst ging ik twee keer trainen in Zutphen bij de Graafschap en toen dat afgelopen was kreeg ik een brief. Ik dacht dat ik door was als speler maar in de brief stond dat ik werd uitgenodigd als keeper om vier trainingen bij de Graafschap te komen doen. Dit was wel raar hoor en mijn ouders vonden dit ook vreemd. Die hebben toen gebeld met René Besselink en die zei dat ze mij echt als keeper ook wilden zien trainen.

Wat vond je van de trainingen die je hebt gedaan bij de Graafschap zowel als speler en als keeper?

De oefeningen die we daar moesten doen vind ik wel grappig net zo als de trainer(Thomas) die de oefeningen voordeed. Daarna deden we partijtjes, dit was allemaal bij Be Quick in Zutphen. Tygo Ulkeman, Floris van Zeeburg en Jochem Pasman waren daar ook. Als keeper ben ik een paar keer op een zondag in Doetinchem geweest en ik mocht ook een keer een toernooi spelen in het stadion van PEC Zwolle. Dit was echt heel cool. Ook heb ik nog een keer een keeperstraining gehad en heb daar veel geleerd.

En na die vier trainingen hoe is het toen gegaan? Kreeg je toen gelijk te horen dat je mocht komen volgend seizoen?

Nee, ik heb eerst heel erg in spanning gezeten of ik wel naar de Graafschap mocht. Ik wil dit heel graag omdat ik dan samen met Wouter speel. Mijn ouders hebben op een moment een mail gekregen dat ik naar de Graafschap mag.

Vind je keepen leuk en waarom vind je dit leuk?

Ik vind keepen heel leuk omdat ik graag vies word en ik dan niet zo moe wordt van het vele rennen.

Ben je tegelijk met Fabian en Wouter gevraagd om bij een BVO te komen spelen?

Nee, Fabian en Wouter waren de eersten van ons team die na de zomervakantie aan het trainen zijn gegaan bij de Graafschap, daarna is Fabian al snel gaan trainen bij Vitesse. Wouter bleef bij de Graafschap. Ik ben op de verjaardag van mijn opa (10 december) naar de Graafschap geweest voor een gesprek. Dit was heel speciaal want mijn opa was toen nog niet zolang daarvoor overleden. Na het gesprek hebben mijn ouders gezegd dat ik mocht gaan spelen voor de Graafschap.

Kom je in hetzelfde team te spelen als Wouter?

Ja, en dat vind ik heel erg leuk en gezellig.

Heb je iets speciaals moeten doen om bij de Graafschap?

Ik heb alleen heel goed mijn best gedaan dûh!

Je speelt nog niet zolang bij de vv Vorden maar wat is de leukste herinnering die je hebt meegemaakt bij de vv Vorden?

Dat we op 29 november 2014 kampioen zijn geworden met de F1. Dit was heel speciaal voor mij omdat de dag ervoor mijn opa is overleden, opa zou op 10 december 75 zijn geworden.

Als je bij de Graafschap speelt kom je dan nog kijken bij je oude teamgenootjes?

Dat ga ik wel proberen maar ik moet zelf ook op zaterdag spelen! Maar als ik een keertje vrij ben dan wel. En zondags wil ik ook nog wel een keer komen kijken bij het 1e.

20141116_135734

20141116_135738