scouten de graafschap spelers vorden

Vrijdag 12 september 2014 – Hartstikke zenuwachtig waren de drie jonge pupillen van v.v. Vorden natuurlijk, toen zij vorige week vrijdag voor het eerst mochten trainen bij de Graafschap, nadat zij waren uitgenodigd door de profclub uit Doetinchem voor de elitegroep. Maar toen eenmaal het ‘balletje rolde’ waren de zenuwen gauw verdwenen.

Sinds een aantal jaren scout de Graafschap ook E- en F-pupillen, sinds de BVO  een E-elftal heeft toegevoegd aan haar jeugdlopleiding. Tot aan verleden jaar hield dit in dat iedere vereniging die aangesloten is bij het RVJ, dus ook vv Vorden, ieder seizoen een aantal spelers door mocht geven die mee mochten doen met een aantal proeftrainingen. Uit deze groep van ongeveer 150 regionale spelers bleven er uiteindelijk 25 over die in de zogenaamde elitegroep kwamen. Deze groep mocht na de winterstop een aantal keren trainen en aan het eind van het seizoen kwamen eventueel een aantal spelers uit deze groep in aanmerking om het seizoen erop bij de Graafschap te komen spelen.

Dit seizoen heeft de Graafschap besloten om het anders aan te pakken en is zelf de spelers te gaan scouten en deze direct uitgenodigd voor de elitegroep. Deze elitegroep traint 3x op vrijdagavond in september en uit deze groep worden begin oktober nog weer enkele spelers uitgekozen om verder mee te trainen. Van v.v. Vorden zijn ook drie spelers uitgenodigd en afgelopen vrijdag waren Jim Zelle, Fabian Huetink en Wouter van Ditshuizen voor het eerst aan de beurt om op de Bezelhorst in Doetinchem onder leiding van jeugdtrainers van de Graafschap de eerste training mee te maken.

Wij wensen Jim, Fabian en Wouter heel veel plezier en succes bij de Graafschap!