knvb beker oost

Vorden 6 september 2015 – Dit seizoen heeft v.v. Vorden ook met alle jeugdteams uit de B-categorie mee gedaan met de bekercompetitie. Zodoende hebben alle teams er nu al drie zaterdagen op zitten waarop de bekerwedstrijden per poule zijn gespeeld. Nu de competitie voor de deur staat en aanstaande zaterdag zal beginnen, is bekend dat in de poulefase er twee teams als nr. 1 over gaan naar de 2e ronden, nl. Vorden C2 en E1. De bekerwedstrijden golden ter voorbereiding op de competitie en daarin zijn alle teams geslaagd en hebben zij met hun nieuwe leiders en trainers zich prima gepresenteerd.

Het resultaat stond niet voorop bij de bekerwedstrijden bij de jeugd, zoals dit vooral bij de pupillen sowieso niet de grootste aandacht krijgt bij v.v. Vorden, maar het waren vooral prima (oefen)wedstrijden om met het nieuwe team te wennen, in het ritme te komen en zich zodoende voor te bereiden op de competitie die zaterdag 12 september zal starten.

Toch waren er 2 teams die drie opvallende resultaten behaalden en zich zodoende plaatsten voor de knock-out fase, de 2e ronde. Vorden C2 won drie keer overtuigend en plaatste zich gisteren na de 7-0 zege op Concordia Wehl. Vorden E1 zat in een pittige poule met Colmschate, Sp. Brummen en PAX E1, maar zij hebben laten zien dat de competitie in de hoofdklasse met vertrouwen tegemoet gezien kan worden, want er werd drie keer overtuigend gespeeld en gewonnen.

Er waren ook enkele uitslagen en prestaties bij die weliswaar niet resulteerden in plaatsing voor de volgende poule, maar wel opvallend waren en fraaie wedstrijden opleverden. Zo won D2 keurig van Keyenburgse Boys D1 en eindigde met 3 ploegen tegelijk op plaats 1, maar het doelgemiddelde was voor Vorden D2 net niet goed genoeg. En de E7 won ook 2 van haar 3 wedstrijden, maar moeten nu nog ff afwachten of Basteom E5 haar inhaalwedstrijd wint, anders blijven ze 2e in de poule. Vorden F1 moest tegen twee hoofdklassers en een 1e klasser en heeft met een overwinning op Voorwaarts Twello, een gelijkspel tegen Sp. Lochem en een mooie wedstrijd tegen FC Zutphen (4-6 verlies) prima gespeeld. De beide meidenteams hadden het pittig, want vooral de meiden van MCB waren als 1e klasser ingedeeld bij een aantal hoofdklassers. De flinke nederlagen moeten zij gauw vergeten en het positieve eruit halen en zodoende met goede moed beginnen aan de competitie. De meiden van het C-team hebben gisteren hun eerste overwinning behaald en wonnen met 1-3 bij PAX MC1. Kijk voor fraaie foto’s van deze wedstrijd op de facebookpagina van dit meidenteam.

Tenslotte moeten nog een paar teams een inhaalwedstrijd spelen, omdat de tegenstander te weinig spelers had zoals Vorden B2 tegen De Hoven B1. Vorden C1 heeft een wedstrijd verplaatst in verband met het Wim Kuijpertoernooi en speelt komende donderdag nog een bekerwedstrijd tegen FC Trias C1 en de D1 speelt nog tegen MvR D1 omdat er vorige week een toernooi in S’Heerenberg werd gehouden.

Wij willen hierbij alle leiders, trainers, scheidsrechters, maar ook de ouders, bedanken voor de inzet, flexibiliteit en samenwerking om zodoende in de hectische fase van de start van het school- en sportseizoen toch al direct drie zaterdagen te benutten met deze bekerwedstrijden. Wedstrijdsecretaris Gerben Smid heeft alles met veel extra inzet en energie goed voorbereid en geregistreerd via de diverse systemen en zodoende kan ieder team na nog een week extra trainingen, volgend weekend met een goed gevoel aan de competitie beginnen.

meiden C-team