vorden 1 rkzvc 1 september 2014

Dinsdag 21 oktober 2014 – Het eerste kwart van de competitie 2014-2015  zit er op. Afgelopen weekend was er een inhaal- en bekerprogramma ingepland en was het dus rustig op de velden van v.v. Vorden. Een mooi moment om de elftallen langs te gaan en de start van de competitie te bekijken. Dit keer de senioren van v.v. Vorden.

Wat natuurlijk het meest in het oog springt is de meer dan uitstekende start van het 1e elftal in de 3e klas. Met de volle winst uit 6 wedstrijden heeft Vorden 1 echt een historische competitiestart en kan het zelfs aanstaande zondag op de ena laatste speeldag van de 1e periode al de titel pakken, thuis tegen Warnsveldse Boys. Alle cijfers zijn indrukwekkend want ga maar na: 18 punten,  nog maar 3 tegendoelpunten, 10 keer gescoord, nog maar 4 gele kaarten, 6 keer in dezelfde basisopstelling begonnen en een gemiddelde leeftijd van 22 jaar. En dat allemaal in een klasse waarvan altijd wordt gezegd dat iedereen van elkaar kan winnen…. Natuurlijk geeft dit geen enkele zekerheid voor de komende wedstrijd en zal het iedere zondag erg pittig worden om de punten te blijven halen, maar deze start heeft trainer Michel Feukkink in ieder geval mooi in de zak zitten!

Vorden 2 is gepromoveerd naar de res. 3e klas door een versterkte promotieregeling. In augustus kreeg het bestuur nog een bericht van de KNVB dat er een plek vrij was gekomen in de twentse klasse en het 2e elftal van v.v. Vorden had het recht om te promoveren door de 2e plaats afgelopen seizoen en het feit dat de 3e klas was aangevraagd. Het team van trainer Wilbert Grotenhuys heeft in de afgelopen zes weken laten zien dat de selectie in het algemeen met de komst van Niek Nijenhuis en 8 A-junioren is versterkt en het 2e team plukt hier ook de vruchten van. In de sterke twentse klasse slaat het 2e elftal een prima figuur en heeft naast het goede spel ook met het aantal gescoorde doelpunten (12) laten zien dat het een woordje mee kan spreken. Het is mooi om te zien dat op dit gewenste niveau het team zich kan door ontwikkelen en bijvoorbeeld ook het prima gelijke spel (2-2) tegen de koploper in de achterhoekse res. 3e klasse (OBW 2) afgelopen donderdag geeft aan dat Vorden 2 dit seizoen nog van zich doet laten spreken.

Het 3e elftal is versterkt met een aantal spelers uit het 2e elftal van afgelopen seizoen en samen met enkele ‘oudere’ spelers uit het 3e heeft trainer Jeroen Tijssen een prima elftal dat goed mee kan draaien in de res. 5e klas. Met 3 overwinningen en 2 gelijke spelen is het team nog ongeslagen en doordat het team krap zit in de spelers wordt er menigmaal beroep gedaan op één of meerdere 2-jaars A-junioren (8) wie dan op zondagmorgen het team versterken en zich zelf ook nog eens ontwikkelen op dit niveau.

Bij de ‘lagere senioren’ heeft Vorden 6 de laatste speeldag voor het vrije weekend haar 1e overwinning behaald. Het team, een mix van 6 oud 6e elftalspelers en 6 oud 4e elftalspelers en 3 spelers uit de A2, heeft pech dat keeper Ab Velhorst met een operatie aan de knie voorlopig even uit de roulatie is. Hopenlijk komt hij dit seizoen nog weer aan het voetballen en kan hij met al zijn ervaring weer de vertrouwde plek onder de lat in nemen. Vorden 5 (FC Warken United) is een prima middenmotor want de ene week wordt er gewonnen en de andere week weer verloren. Het wachten is op een mooie serie zodat de doelstelling van trainer en sponsor Thijmen Wentink om in het linkerrijtje te eindigen in ieder geval gehaald wordt. Vorden 4 tenslotte doet het met 9 uit 4 uitstekend en krijgt de komende 3 wedstrijden 2 directe concurrenten, zodat bij winst een koppositie er wellicht in komt te zitten.

vorden 5 website

vorden 3 website