ate barendsen Zondag 19 oktober 2014 – Het eerste kwart van de competitie 2014-2015  zit er op. Dit weekend is er een inhaal- en bekerprogramma ingepland en is het dus rustig op de velden van v.v. Vorden. Een mooi moment om de elftallen langs te gaan en de start van de competitie te bekijken. Dit keer de junioren van v.v. Vorden.

De voetbalvereniging Vorden is de voorbereiding op dit seizoen begonnen met 2 A-elftallen, 2 B-elftallen en 5 C-elftallen (inclusief 1 meidenteam). Aan het begin van de competitie bleek het aantal spelers voor 2 A-elftallen toch te krap te zijn (13 en 9) en vandaar dat toen is besloten om de A2 op te heffen. 2 spelers zijn toen naar de B2 gegaan (dispensatie), 2 spelers zijn in de A1 gekomen en 3 spelers in het 6e elftal. Vorden A1 staat dit seizoen onder leiding van de ervaren jeugdtrainer René Nijenhuis en speelt voor het 3e achtereenvolgende jaar in de 1e klasse. De A1 is dit jaar een mix van 1e en 2e jaars spelers, want die verhouding is met 8 en 7 spelers fivty-fivty. In een sterke 1e klas met tegenstanders als PAX, Ruurlo, FC Trias, Jonge Kracht Huissen en OBW kent de A1 een prima start van het seizoenk, waarin in zes wedstrijden 10 punten zijn behaald. Thuis werd er een beetje ongelukkig verloren met 3-4, maar aan de andere kant is er ook erg gelukkig gewonnen van Jonge Kracht met 1-0. De laatste thuiswedstrijd tegen rode lantaarndrager DZSV was wel een teleurstelling doordat er na een 3-0 voorsprong toch nog met 3-3 gelijk werd gespeeld, maar over het algemeen presteert het team keurig en heerst er een goede teamsfeer. De 2e jaars A-junioren spelen ook regelmatig mee met het 2e of 3e elftal en na de winterstop zullen de 2e jaars junioren klaar gestoomd worden voor de stap naar de senioren.

De B1 heeft vorig jaar een moeizaam jaar gekend en is uiteindelijk gedegradeerd uit de 1e klas. Dit seizoen is trainer Michiel Barink en Daan Horstman als assistent direct begonnen om uit te gaan van eigen kracht. Na een jaar waarin het vooral heeft moeten reageren, wil het team dit seizoen weer bepalend zijn in haar spel. Tot nu toe resulteert dit in prima wedstrijden en pakt het elftal het erg goed op. B1 staat met vier winstpartijen bovenaan en heeft ploegen in het linkerrijtje zoals Be Quick B1 en De Hoven B1 al verslagen. Vorden B2 heeft een zeer hechte groep en een leuk elftal. De randzaken zijn uitstekend voor elkaar, want met elkaar hebben zij een trainingstenue en een trainingspak aangeschaft en is er telkens een 100% opkomst met de training. Met twee winstpartijen doen zij prima mee in de middenmoot en in een pittige 3e klasse is dat dus een goede start van de competitie.

Vorden C1 speelt voor het 2e achtereenvolgende jaar in de 1e klas. Vorig seizoen hebben zij een keurige 8e plaats behaald en ondanks dat het een hoog niveau is voor de spelers van v.v. Vorden had de begeleiding een goed gevoel nadat op het Wim Kuijpertoernooi ook goed was gespeeld. Toch is de start van het seizoen qua punten en resultaten moeizaam geweest aangezien alleen in de openingswedstrijd een punt is behaald van Sp. Brummen. De trainingen gaan echter erg goed en ook het spel op zaterdagmiddag heeft voldoende aanknopingspunten voor de rest van het seizoen. Iets meer zelfvertrouwen, uitstraling en brutaliteit zou het team een stapje verder brengen en de trainers Dion Kruip en Gijs van der Veen hebben voldoende  vertrouwen in het team om enkele goede resultaten te halen dit seizoen. Vorden C2 is het seizoen erg sterk begonnen want zij hebben in de 3e klas nog geen wedstrijd verloren en staan met 15 punten bovenaan en zijn als enigste team van v.v. Vorden geplaatst voor de 3e ronde van de KNVB-beker. De wedstrijden tegen de direct concurrenten Klein Dochteren C1 en Helios C2 komen er nog aan, dus wij zijn nieuwsgierig hoe dit af gaat lopen. Vorden C3 heeft het erg moeilijk in de 4e klas en heeft jammer genoeg nog geen wedstrijd kunnen winnen. De opkomst op de training is echter prima en in de laatste wedstrijd tegen FC Zutphen waren ze ook dicht bij de eerste overwinning. Met 8 doelpunten hebben zij wel aangetoond dat ze makkelijk scoren en net zoveel doelpunten maken als de rest van de clubs in het rechterrijtje. Wie weet is dit een mooi aanknopingspunt om de maanden november en december in te gaan! Vorden C4 heeft nog maar drie geldige wedstrijden gespeeld en er hier twee van gewonnen. De vierde wedstrijd verloren zij van WSV C11 maar dit team heeft zich terug getrokken uit de competitie (…). In dit team spelen net als in de C3 enkele spelers vanuit Wichmond/Vierakker en daarom speelt dit team aanstaande zaterdag de thuiswedstrijd tegen Eerbeekse Boys in Wichmond. Vorden C4 heeft een G achter haar naam omdat Joanne Willemsen in dit team zit en als echte ‘aanjager’ van het team is zij de aanvoerder zonder een band te hoeven dragen.

Tenslotte hebben wij dit jaar bij v.v. Vorden voor het eerst in de historie een meidenteam. Vorden C1MD is de competitie prima begonnen met 7 punten uit 5 wedstrijden door 2 overwinningen, 1 gelijk spel en twee nederlagen. Het enthousiasme en de beleving is enorm en het voetbal ziet er bij vlagen prima uit. De begeleiding met Erik, Gerard en Sonja is prima geregeld en helemaal als er ook nog regelmatig een ouder mee helpt met o.a. vlaggen. Iedereen houdt de verrichtingen van de meiden goed in de gaten en het enthousiasme binnen de vereniging hebben de meiden ook zelf afgedwongen.

Wij wensen de juniorenteams een goed vervolg van de 1e helft van het seizoen en wie weet kan de C2 de najaarscompetitie erg mooi afsluiten …

vorden mc1d

vorden a1 jonge kracht