Vorden, 19 januari 2019 – De Webredactie is samen met het online marketingbureau Always Ahead van Gert Verbeek druk bezig met de laatste loodjes om te zorgen dat de nieuwste versie van de website van v.v. Vorden vanaf 18 februari ‘live’ gaat. Het bestuur van v.v. Vorden heeft vorig jaar besloten om de huidige website, die in augustus 2014 online werd gebracht tijdens het 85 jaar bestaan van onze club, te updaten naar een nieuwe ‘look&feel’ en te laten voldoen aan de nieuwste eisen en wensen anno 2019.

‘Met behulp van Gert Verbeek bleek uit een onderzoek dat ongeveer 70% van ons websitebezoek vanaf de mobiele telefoon of tablet plaats vond. En juist in het prettig en makkelijk navigeren op deze devices  was onze huidige website niet voorzien, dus dat was voor ons een reden om het project ‘VV.vorden.nl 2.0’ te starten. De huidige website behoudt haar adres, haar bestaande techniek (wordpress) maar krijgt een nieuw framework, waar naast het verbeterde gebruik op mobiele telefoons en tablets ook het lettertype, look&feel, kleurstelling, strakkere en rustigere opmaak en ‘geel-zwarte’ stijl als verbeterpunten doorgevoerd zijn’, aldus secretaris Oscar Rondeel namens de projectgroep (Rene Bogchelman, Mark Borgonjen, Michiel Balvert, Jeroen Oonk, Dennis Jansen, Marc van der Linden, Gert Verbeek).

Over Always Ahead (Gert Verbeek):

Gedreven door mijn passie voor data en nieuwe technologie, ben ik Always Ahead gestart. Vanaf mijn allereerste baan werk ik al op het snijvlak van verkoop, marketing en IT. Technologische vernieuwingen en data gedreven marketing speelden hierbij telkens een grote rol. Vanuit Always Ahead help ik ondernemers en professionals beter gebruik te maken van Internet. Voor het verkopen van hun producten en diensten en het informeren van hun klanten of gebruikers.

Over website v.v. Vorden

Reeds in 1998 heeft v.v. Vorden door de interesse en kennis van Gerard Greven al een website in de lucht gebracht. Eerst onder de naam http://ggreven.tripod.com/organisatie.html (leuk om deze site nog eens aan te klikken hoe deze eerste website eruit zag) en vanaf 2001 onder de huidige url www.vv-vorden.nl. Jarenlang heeft Gerard Greven de website verzorgt en heeft hij zich het opmaken in HTML helemaal eigen gemaakt en werden alle berichten, pagina’s en teksten via coderingen opgemaakt. In 2013 heeft de webredactie zijn taken overgenomen en werd al snel de wens geuit om de site in een nieuwe, modernere en eenvoudiger te beheren webtechniek te laten draaien. In samenwerking met Achterhoek Media werd toen gekozen voor WordPress en bracht v.v. Vorden de nieuwe site in augustus 2014, tijdens de viering van het 85-jarig jubileum van de club, door super-supporter Johan Stapper in de lucht.

Vanaf 2009 werkt v.v. Vorden al met een koppeling van de competitiegegevens, uitslagen, standen enz. via de tool ‘Mijnclub.nu’. Sinds 2017 is het nu mogelijk om deze data rechtstreeks te ontsluiten vanuit de KNVB-database (Sportlink en Voetbal.nl en vandaar dat de vereniging in de zomer van 2018 deze mogelijkheid heeft geïntegreerd in onze huidige website. In dezelfde periode heeft onderzoek van Gert Verbeek aangetoond dat de site gemiddeld zo’n 1100 keer (unieke hits) per dag wordt bezocht en dat de dagelijkse nieuwsfeiten, de actualiteit en de foto’s van Johan Bolink en Rob Immink zeer worden gewaardeerd. Gert heeft nagegaan wat de doelgroepen zijn van onze site, waar hun behoeftes liggen, welke pagina’s het meest worden bezocht en vooral op welke wijze de indeling en navigatie tot gemak kan dienen voor de bezoekers. Zodoende is er een prototype ontstaan en nadat deze in december 2018 is goed gekeurd heeft Gert, samen met de webredactie (Mark Borgonjen, Michiel Balvert, Jeroen Oonk en Oscar Rondeel) de laatste twee maand gewerkt aan dit project en vanaf 18-2-2019 zal de nieuwe site in de lucht gaan.