Vorden, 21 mei 2017 – Vorden JO17-1 had zich geplaatst voor de nacompetitie voor promotie naar de Hoofdklasse en moest na de 0-0 woensdagavond in Vorden afgelopen zaterdagmiddag in Enschede de returnwedstrijd tegen De Tubanters 1896 spelen. Vorden scoorde 2x in deze wedstrijd en nadat de stand na 90 minuten 2-2 was, moest de beslissing vallen in de verlenging. Ondanks dat Anne Hezemans 2 keer had gescoord in de voorgaande 90 minuten lukte het in de verlenging niet om de beslissing te forceren. Penalty’s moesten dus uit maken wie zich voor de 2e ronde zou plaatsen. Esli Lindenschot stopte een penalty maar Bram Makkink scoorde in deze eerste serie ook niet, dus was de eindstand 4-4. In de eerste ronde ‘om en om’ was het uiteindelijk Djoi Stevens die jammer genoeg miste en zodoende nam Vorden JO17-1 eervol afscheid van het seizoen, waarin het uitstekend heeft gepresteerd en als beloning de 3e periodetitel heeft behaald en twee prachtige, moeilijke maar ook goede wedstrijden heeft gespeeld tegen de nummer 11 uit de Hoofdklasse M, De Tubanters 1896.