Vorden, 28 maart 2018 – De voetbalvereniging Vorden heeft op dit moment 520 leden en speelt met 34 teams in de diverse competities van de KNVB. Naast het reguliere voetbal, dat onderverdeeld is in senioren, junioren, pupillen, meiden en 35+-voetbal, organiseert de KNVB sinds begin van deze eeuw ook het speciale G-voetbal, voetbal voor mensen met een lichamelijke en/of geestelijke beperking. v.v. Vorden is dit seizoen ook begonnen met het G-voetbal en er traint wekelijks een groep van ongeveer 8 tot 10 spelers en speelsters in de leeftijd van 18 tot 45 jaar onder leiding van trainers Gijs, Henri en Dick. Voetbal is voor iedereen, dus v.v. Vorden gaat voor G-Voetbal!

G-voetbal is een wedstrijdvorm op een half veld waar teams van 7 spelers met een lichamelijke of verstandelijke beperking tegen elkaar voetballen. In onze regio is er bijvoorbeeld bij AZC in Zutphen (senioren en jeugd) en Witkampers (jeugd) de gelegenheid om als G-speler te gaan voetballen bij een club. In de gemeente Bronckhorst is deze gelegenheid echter niet aanwezig en samen met G-voetballer Sidney Gout is v.v. Vorden enthousiast geworden en is de vereniging in oktober gestart met de trainingen voor een groep spelers/speelsters uit Vorden, Hengelo, Steenderen en Olburgen. Er wordt iedere week getraind op maandagavond van 19.45 tot 20.45 uur en in het voorjaar zijn er plannen om ook één of meerdere oefenwedstrijden te gaan spelen en bij voldoende animo willen wij gaan starten met competitievoetbal in het seizoen 2018/2019.

Heb jij ook zin om mee te doen, of ken je een persoon die het G-voetbal ook erg leuk vindt, kom dan gezellig langs op maandagavond op Sportpark ’t Grote Veld om te kijken of om mee te trainen, iedereen is welkom!

Voor vragen neem contact op met Jet Wolbrink (rwmilieu@xs4all.nl).

Namens het Vorden G-team, Gijs, Henri, Dick en Jet.