Vorden, 23 mei 2017 – Gerrit Bruggink is jarenlang betrokken geweest bij onze club en was vanaf de jaren ’50 in de vorige eeuw nagenoeg ieder weekend aanwezig op ons Sportpark. Eerst als voetballer, later als supporter en de laatste 15 jaar als vrijwilliger van de dinsdagploeg. Gerrit werd ongeneeslijk ziek en nadat hij in december 2015 op 76-jarige leeftijd was overleden, kregen wij een half jaar later van de familie te horen dat hij zijn voetbalclub in zijn nalatenschap een fraai bedrag had toebedeeld. Zijn nadrukkelijke wens was wel dat het aan de jeugdafdeling besteed diende te worden en vandaar dat de vereniging heeft besloten om het jaarlijkse kamp om te dopen tot het ‘Gerrit Bruggink Jeugdkamp’ en een speciaal evenement te financieren tijdens dit jaarlijkse weekend voor de pupillen. Afgelopen weekend stond het eerste ‘Gerrit Bruggink – Jeugdkamp’ op het programma en hieronder kunt u lezen hoe de D-pupillen (JO13) het hebben ervaren. Deze week volgt ook nog een verslag van de E- en F-jeugd (JO11 en JO9).

Vrijdag avond 19 mei om 18.30 uur was het dan eindelijk zover. De aftrap van het Gerrit Bruggink Kamp 2017. 20 jongens en 4 meiden uit de D-jeugd hebben zich verzameld op het terrein van VV Vorden. Om iets over 20.00 uur zijn we begonnen met een Bootcamp bij Indoor Sport. In groepjes van 2 werd er een parcours afgelegd met o.a. tractor band omrollen, tijgeren door de modder. Terug op het terrein hebben de kinderen zich opgefrist en mentaal voorbereid op het spel “Ik hou van Holland”. In 3 groepen werden er verschillende opdrachten gedaan met als afsluiting het Verjaardag spel met bom. Wat waren ze lekker fanatiek en enthousiast. De avond met afgesloten met keten in de tent. De volgende ochtend was het weer vroeg dag, om 5.30 uur stonden de eerste kinderen al weer te trappelen om te voetballen. Na het ontbijt om 7.30 uur werd om 9.00 uur begonnen met een voetbal clinic o.l.v. Sjoerd Voerman. Een van de onderdelen was het Bubbelvoetbal, dat beschikbaar is gesteld uit het bedrag dat door Gerrit Bruggink is nagelaten aan de vereniging. Om 12.30 uur werd het kamp afgesloten met een broodje knakworst. Moe maar terug kijkend op een fantastisch kamp is iedereen weer naar huis vertrokken.