Vorden, 22 mei 2018 – Door evenals afgelopen seizoen ook nu weer een prima serie neer te zetten (8 wedstrijden 17 punten) in de 2e helft van de competitie vindt Vorden 2 zich terug op de 5e plaats in de res. 3e klas C. Deelname aan de nacompetitie had met nog één ronde te spelen eventueel gehaald kunnen worden door plek 4 te veroveren, waarmee de periode verkregen zou worden van kampioen Sp. Lochem 2, maar afgelopen zondag won FC Eibergen 2 ook haar wedstrijd en zodoende bestaat de afstand op de nummer vier uit onoverbrugbare 4 punten. Ook bij de overige seniorenteams is er dit jaar weliswaar geen sprake van champagne, slagroom of toetjes, maar zal komende zondag 27 mei het toch geslaagde seizoen (extra seniorenteam, goede wedstrijden, weinig of geen blessures (Daan, Siebren, Stijn en Arnold beterschap gewenst) feestelijk worden afgesloten.

Vorden 1 heeft voor het 3e achtereenvolgende jaar een plek in het linker rijtje van de 2e klas veroverd. Als het komende zondag weet te winnen van SDOUC komt het op 35 punten, net zoveel als het 1e jaar in de 2e klas en twee minder dan afgelopen seizoen.

Vorden 2 speelt voor het 4e achtereenvolgende seizoen in de res. 3e klas en had vorig seizoen, nadat het zich in de seizoenen 2014-2015 en 2015-2016 op de laatste speeldag wist veilig te spelen, een keurige plek in het linker rijtje veroverd. Dit was het huidige seizoen ook de doelstelling en zodoende mee te doen om één van de nacompetitieplaatsen (3). Door een uitstekende serie in de laatste 8 wedstrijden is het ook dit seizoen weer gelukt alleen kan de gewenste 4e plaats net niet bereikt worden, waardoor deelname aan de nacompetitie niet door gaat. Komende zondag speelt het haar laatste wedstrijd uit tegen PAX 3 dat de punten nog nodig heeft voor de strijd om degradatie.

Vorden 3 heeft dit seizoen heel lang kampioen PAX 4 in het kielzog te houden, maar zo’n 6 wedstrijden voor het einde was dit niet meer reëel. Zeker toen besloten werd om Marienvelde 2 zich terug te laten trekken, waardoor er de volle 6 punten werd ingeleverd door Vorden terwijl de concurrenten om plaats 1,2 en 3 allemaal minder punten hadden behaald tegen Mariënvelde. Het 3e elftal, dat volgend seizoen als 4e team verder gaat en plaats maakt voor een geheel nieuw selectieteam, kan terug kijken op een geslaagd seizoen waarin het komende zondag zal proberen de 3e plaats te veroveren als het moet strijden tegen de nummer 2, Keyenburgse Boys 2.

Het nieuwe 4e elftal had het moeilijk in de 6e klas en zal proberen om zondag as tegen Loenermark 4 het toch geslaagde seizoen onder leiding van coach Daan Westerveld positief af te sluiten door het puntentotaal op 6 of 8 te brengen. Het team, bestaande uit 17 spelers tussen de 19 en 22 jaar, heeft zich als team prima gemanifesteerd en is echt een aanwinst gebleken voor onze seniorenafdeling. Volgend seizoen in de 7e klas zal het voetballend beter op haar plek zijn.  Vorden 5, onder leiding van Thijmen en Henk Wentink, heeft wederom een geslaagd seizoen gespeeld waarin het iedere week zich steeds voor de volle 100% heeft ingezet. Wat betreft de uitjes, de 3e helften en de kleedkamerscenes is dit elftal ook dit seizoen wederom met grote afstand weer kampioen geworden 🙂

Vorden 6 herbergt de oudst spelende leden van onze vereniging en met 6 50 plussers in het team proberen zij iedere week de strijd aan te gaan met tegenstanders die vaak een stuk jonger zijn. Het veldspel is altijd keurig verzorgd en er wordt met veel overleg en verbale ondersteuning constant gezocht naar de voetballende oplossing. Het heeft dit seizoen geresulteerd in 18 punten en wie weet dat er komende zondag tijdens de laatste wedstrijd van dit seizoen nog een puntje o(of drie) wordt toegevoegd.