vriendinnendag 2

Vorden 20 augustus 2016 – Het was vanochtend direct al een drukte van belang op Sportpark ‘t Grote Veld, want vandaag begon de bekercompetitie. Zodoende stonden er zeven thuiswedstrijden op het programma en tevens was er de tweede achtereenvolgende klussendag waar al met al ook een man of 15 bezig was met de laatste werkzaamheden. Alle reclameborden zijn opgehangen, de tribune, de achterkanten van de reclameborden in het vangnet, het scorebord, de diverse banken langs het veld en de diverse aanwijsborden zijn allemaal schoon gemaakt en tevens is de fietsenparkeerplaats geheel onkruidvrij gemaakt.

De bekerwedstrijden die voor de komende 3 weken gepland staan, zijn de eerste wedstrijden van dit nieuwe seizoen en er waren er enkele opvallende en grote uitslagen te noteren. Vorden JO9-1 (F1) en JO11-1 (E1) wonnen keurig hun wedstrijden van resp. FC Zutphen F1 (11-2) en vv Ruurlo E1 (4-3) en ook de overige JO9 (F) teams wonnen alle drie hun wedstrijden, terwijl de eerste trainingen of net achter de rug zijn of nog moeten beginnen. Bij de E (JO9) verloor JO11-2 nipt van Erix JO11-1 (4-3) en was Meddo JO11-1 veel te sterk voor ons JO11-3 en wonnen de overige teams wel allemaal. JO13-3 en JO13-1 (D) verloren allebei hun pot, maar speelden beide een mooie gelijkwaardige wedstrijd.  Bij de junioren won de JO19-1 (A1) met 2-1 van Silvolde JO19-1 en was Vorden JO15-1 te sterk voor Brummen JO15-1. De JO17-1 (B1) kwam iets te kort tegen Sp. Lochem JO17-1 maar hielden het tot een kwartier voor tijd mooi spannend. Vorden JO19-2 verloor dik van Ruurlo JO19-3 (9-1) terwijl het met rust nog maar 2-1 stond, maar dit team schrok flink toen grensrechter Tom Schotsman met een flinke wond aan het oor en een lichte hersenschudding na een kwartier ongelukkig ten val kwam tegen een ietwat hinderlijk in de weg staand electriciteitshokje. Voorzien van een flinke tulband en een hechting in het rechteroor zat hij s’avonds al weer flink te whatsappen met fraaie foto’s van hem zelf, maar wij wensen hem hierbij alle sterkte! De meiden van MO15-1 kwamen ook nog in actie en wonnen keurig in Zieuwent van RKZVC MO15-1 met 11-0.

Komende week is het wederom een drukte van belang, want naast alle trainingen op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag zijn er ook nog drie bekerwedstrijd op ons Sportpark ‘t Grote Veld, want maandag speelt Vorden JO19-1 thuis tegen DZC JO19-1, dinsdag speelt Vorden 1 thuis tegen DZC’68 1 en moet donderdagavond Vorden 2 thuis tegen Beekbergen 2.