Avondvierdaagse goedVorden 6 mei 2015 – Van 8 t/m 11 juni vindt de 48e Avondvierdaagse van en in Vorden plaats.  Dit jaar voor de tweede maal georganiseerd door de voetbalvereniging Vorden. De vaste deelnemende scholen, verenigingen en organisaties hebben de uitnodiging alweer ontvangen en de voorbereidingen zijn in volle gang. Dit jaar krijgt de Avondvierdaagse Vorden een extra dimensie.

v.v.Vorden heeft het maatschappelijk belang namelijk hoog in het vaandel staan. Bij een vereniging als deze wordt er alles aan gedaan om vrijheid, blijheid en gezelligheid voor jong en oud te realiseren in de voetbalsport. Tijdens de Avondvierdaagse geldt eigenlijk ditzelfde doel. Echter niet voor ieder kind is het vanzelfsprekend om vrij te kunnen spelen, te bewegen en lol te maken. Het is goed om hier eens bij stil te staan. Dit jaar gaat de v.v. Vorden daarom de samenwerking aan met Stichting Litania.

Stichting Litania staat voor het helpen van kinderen met een beperking en zet zich in, binnen gemeente Bronckhorst en directe omgeving, om hen een toch zo normaal mogelijk leven te bieden. Tijdens de laatste avond van de Avondvierdaagse laat de stichting zien waar ze precies voor staat. “Het lijkt ons geweldig om middels de Avondvierdaagse het belang en de noodzaak van deze stichting uit te dragen en op deze wijze een bijdrage te kunnen leveren voor deze gezinnen”, zo zegt Avondvierdaagse coördinator Janneke Hiddink.

Lees het gehele interview in weekblad Contact:

Stichting Litania