Na maar liefst 10 voetbal loze maanden zonder officiële wedstrijden, zal komende zondag voor het eerst sinds 24 oktober 2020 er weer een wedstrijd gespeeld worden op ons Sportpark door Vorden 1. De tegenstander deze middag is FC Trias en het betreft de eerste oefenwedstrijd van dit seizoen onder de nieuwe hoofdtrainer Wouter Schouten. De wedstrijd begint om 14.00 uur en zal voorafgegaan worden met een wedstrijd tussen het 2e en 3e elftal van Vorden (11.00 uur). Ons damesteam speelt een uitwedstrijd in en tegen Warnsveldse Boys VR2. Vanuit de KNVB en de NOC-NSF gelden de onderstaande regels voor toeschouwers en publiek.

Spelregels voor sport

Iedereen mag weer binnen en buiten sporten. De basismaatregelen moeten de kans op besmettingen voorkomen. Er geldt:

• Binnen en buiten gelden geen beperkingen. Sporten in groepsverband is toegestaan.
  • Wedstrijden zijn toegestaan. Het gaat zowel om wedstrijden onderling en wedstrijden tegen andere clubs.
  • Als het nodig is voor de sportbeoefening is 1,5 meter afstand voor personen vanaf 18 jaar niet verplicht. Na het sporten is 1,5 meter afstand houden wel verplicht.
  • Houdt u verder aan de basisregels om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Regels voor publiek bij sportwedstrijden

• Bij amateursport is publiek toegestaan, zowel bij wedstrijden als bij trainingen. Publiek heeft een vaste plek op 1,5 meter afstand van elkaar.

Regels voor sportkantine

Gelden er extra maatregelen voor sportkantines? Nee, sportkantines zijn open, net als de horecaondernemingen.