Na een slordige 45 minuten in de auto waren we om ca. 10.30 uur aangekomen bij WWNA in Wenum Wiesel (vlak bij Apeldoorn) we werden er welkom ontvangen en enkele vaste supporters van de club hebben even voorgedaan hoe om te gaan met de coronaregels dat de kantines al vroeg moeten sluiten. Ja, dan moet je gewoon eerder beginnen dus enkele biertjes en wijntjes stonden al op de tafel. Maar daar kwamen wij niet voor, wij mochten een lekkere wedstrijd spelen tegen WWNA Vr1 die op moment van spelen de 3e plek bezet hielden. Dus we wisten dat we hem niet cadeau zouden krijgen. na een warming-up op de oefenhoek mochten we daarna naar het kunstgrasveld verhuizen, dus nog snel even een paar balletjes daar gespeeld om er even aan te wennen. want ja, ieder kunstgrasveld is helaas weer anders. maar dit had wel goed gedaan want de scheids floot voor het begin en we gingen direct vooruit, een goede pass op Noa die vandaag op de linksbuiten positie stond kon ze verzilveren met een goede actie er achteraan d.m.v. een voorzet. Daarna zat er heel even een voetje tussen en kwam de bal bij Ilse. Ilse draaide goed uit, gaf de bal aan Maree en die scoorde beheerst en was het dus direct al raak en dus een lekkere 0-1 voorsprong. Hierna moesten we even van de schrik bekomen. We kwamen flink onder druk te staan en zelf kwamen we er niet meer aan te pas. dit was gewoon een lastige situatie en ook gewoon goed gespeeld van WWNA wat een goede slimme ploeg heeft, en zeker aanvallend zeer sterk handelde. Waar Mikkie nog een aantal keren redding kon brengen lukte dat niet meer in de 15e minuut. Helaas viel toen de 1-1 maar ja, deze was zeker niet onterecht. Maar vanaf dan, horen we wakker te worden en de rug te rechten…slimmer te gaan staan, slimmer omgaan met de duels, voor je houden kan soms beter zijn dan het duel aangaan met de kans deze te verliezen. en ja, af en toe zijn we dan veel te lief. Maar goed, dit resulteerde uiteindelijk in 3 tegendoelpunten binnen 4 minuten. Wedstrijd gespeeld zou je normaal zeggen. Maar ja, wat is normaal bij deze groep??? 3-1 was de ruststand en hebben er 3 wissels plaats gevonden, Tara erin voor Dione die niet echt haar dag had, en Britt erin voor Barbara die gewoon een zeer goede tegenstander bij zich had staan en het dus ook lastig had. Mette kwam erin voor Lynn waardoor Maree naar de spitspositie verhuisde om zo een extra wapen te hebben door haar schot. Zo begonnen we de 2e helft en konden we direct zien dat we nog voor een resultaat speelden. Echter WWNA deed dit ook en scoorden al direct na rust de 4-1, Ja dan is het helemaal klaar en is de wedstrijd echt gespeeld…of toch niet….kans na kans kregen we (om precies te zijn 4x alleen voor de keeper) maar de ballen gingen er niet in. Tot de 57e minuut waar het de sterk spelende Samantha was die een bal op Noa mee kon geven en waar Noa haar 1e maakte in deze wedstrijd. We bleven goed druk zetten en bleven steeds bij hun voorin spelen, Maree kwam steeds vaker aan de bal en hierdoor kwam er ook meer ruimte aan de zijkanten. Ook Mette en Amber speelden hierin een belangrijke rol, waar constant de afvallende ballen op het middenveld weer opgepikt werden voor een goed vervolg. Maar helaas de doelpunten vielen niet vanzelf. tot de 75e minuut Maree een prachtige steekpass gaf op Lynn die haar kans net niet verzilverde maar ja, dan staat Noa daar wel voor klaar om het af te maken en scoorde haar 2e van de middag. 4-3….!!!! ja het kan nog! 15 minuten volle bak spelen voor de gelijkmaker en ja, tussendoor kwam WWNA natuurlijk ook af en toe nog gevaarlijk eruit en hadden ze het misschien al af kunnen maken. Maar Rosa, Esther, Britt en Amber speelden de 2e helft verdedigend zeer sterk en Mikkie kon op deze manier de ballen die ze kreeg relatief makkelijk oppakken.  Maar blijven drukken tot in de 88e minuut Maree voorin de bal kreeg en met een wederom geniale steekpass Noa kon wegsturen en zij haar Loepzuivere hattrick kon verzilveren!! Ja, loon naar werken. en zelfs nog kansen op de 3 punten was de boodschap. Helaas lukte dat niet meer maar was het wel een soort van overwinningsgevoel als je van een 4-1 achterstand terugkomt. Dan toon je karakter en heb je echt een team! super gedaan samen. en als we nu ook de 1op1 kansen nog eens afmaken…ja, dan wordt het gewoon een stukje makkelijker.  Of dit lukt mogen we komende zondag thuis om 12.00 uur tegen Terwolde Vr1 laten zien.