Afgelopen week hebben Wouter Schouten en het bestuur van v.v. Vorden met elkaar besloten om aan het einde van dit seizoen de samenwerking te beëindigen. Wouter is sinds augustus 2021 als hoofdtrainer verbonden aan onze club en is dus nu bezig aan zijn tweede seizoen met Vorden 1 in de 2e klasse KNVB afd. Oost (zo). De samenwerking verloopt naar wens en de intentie om met elkaar door te gaan was ook zeker aanwezig, echter door persoonlijke omstandigheden in de privé situatie heeft Wouter besloten om aan het einde van dit seizoen voorlopig te stoppen met zijn trainersactiviteiten. In de afgelopen twee weken kwam met de gesprekken duidelijk naar voren dat het een kwestie was van ‘gevoel en verstand’, maar dat hij tenslotte geheel terecht zijn verstand heeft laten spreken. Het bestuur betreurt de uiteindelijke uitkomst van de gesprekken, net als de spelersgroep, maar heeft natuurlijk alle begrip voor zijn keuze en wenst hem in ieder geval veel sterkte, succes en plezier bij het goed en prettig afronden van het lopende seizoen.

De uit Ruurlo afkomstige en nog steeds wonende voetballiefhebber en – trainer Wouter Schouten had in december 2020 direct een heel goed gevoel bij de keuze om trainer te worden bij v.v. Vorden vanaf het seizoen 2021-2022. Na vijf jaren hoofdtrainerschap bij Ruurlo was de tijd rijp voor een volgende stap en het liefste een treetje hoger dan de 4e en 3e klas KNVB bij buurtvereniging Ruurlo. Vorden paste perfect bij hem en ook andersom bleek al snel bij de start van het seizoen in augustus 2021 dat er sprake was van een prima match. De trainingen werden als zeer prettig, intensief en op een hoog niveau ervaren en het toe- en beleven van en naar de wedstrijd op zondag toe, samen met de groep, verliep ook volledig naar wens. Het eerste seizoen eindigde in een keurige gedeelde 5e plaats in de 2e klasse I (7e plek op doelgemiddelde), met de mogelijkheid t/m de laatste speeldag om zelfs mee te doen om de 4e plaats dat tevens een plek in de nacompetitie voor promotie zou opleveren. Dit seizoen begon met de voorbereiding vanaf de eerste week van augustus, terwijl de groep ook nog twee weken extra had door getraind in begin juli. Wouter had samen met zijn assistent René twee jonge spelers (Jurre Heij en Sander Visschers)  door laten stromen naar het 1e elftal en samen met Nick Ziggers en Werner Rondeel, die beide in het eerste jaar van Wouter in het 1e elftal kwamen te spelen, zorgde dit ervoor dat de gemiddelde leeftijd van de groep van 16 met deze vier 19 en 20 jarigen flink naar beneden werd gehaald.

De beslissing om aan het einde van het seizoen te stoppen als hoofdtrainer heeft hem, samen met zijn vrouw Mandy, veel hoofdbrekens gekost, maar uiteindelijk ook rust doordat het hoge woord er nu uit is. Hij heeft echter door deze beslissing nog meer motivatie en uitdaging gevonden om het seizoen op een goede wijze af te ronden. ‘v.v. Vorden is een bijzonder mooie club waar ik mij helemaal thuis voel. Ik dank de club dan ook voor het vertrouwen in mij en zal er alles aan doen om het seizoen en mijn verblijf hier bij v.v. Vorden goed af te sluiten’, aldus Wouter Schouten.

Wouter Schouten als trainer in het midden zittend in de onderste rij – seizoen 2022-2023.