William van der Veen en Anita Pierik zijn winnaar geworden van speelronde 10 in de Voetbalpool. Gelukkig hoeft er deze ronde niet geloot te worden, want William en Anita spelen samen op één account. Dat de winst voor dit duo was, stond na 8 van de 9 te spelen wedstrijden reeds vast. De voorsprong van het duo op de nummer 2 was al voldoende voor de weekwinst, zodat de “zero points” bij Groningen – AZ enkel nog van invloed is op het algemeen klassement. De voorsprong op nummer 2, Arjan Wagenvoort, bedraagt maar liefst 12 punten, waarbij ook nog dient te worden opgemerkt dat William en Anita vergeten waren om de eerste wedstrijd van deze speelronde, Willem II – Fortuna Sittard, te voorspellen.

In het algemeen klassement nam Rik Schröer de leidende positie oven van Bas van der Veen. De Schoppertjes vinden we terug op plaats 3. Bas Schröer en Michiel Balvert handhaven zich in de Top 5.