Het zal een ieder niet zijn ontgaan dat de energieprijzen flink zijn gestegen. Ook bij v.v. Vorden hebben wij te maken met flink stijgende tarieven, waarbij het dus enorm belangrijk is dat wij bewust om gaan met energie. We zullen er alles aan moeten doen om vooral in deze wintermaanden het verbruik zo minimaal mogelijk te  houden, zodat de maandelijkse bedragen niet de pan uit rijzen. Als bestuur hebben wij besloten om onze leden te kunnen laten douchen, wij willen ook geen compensatieregeling hanteren door contributie te verhogen i.vm. de stijgende energieprijzen  en ook de prijzen voor de consumpties in de kantine willen wij graag betaalbaar houden. Dit houdt wel in dat we met z’n allen, dus voetballers, leiders, trainers, bestuurders en commissieleden ons er van bewust moeten zijn, constant bewust bezig te zijn met de volgende twee zaken :

–  Douche niet langer dan nodig en zorg dat je per team binnen 10 minuten klaar bent met douchen. Iedere minuut meer kost de verenging met huidige gasprijzen ruim 8,– euro (1 euro per kleedkamer)

–  Laat de lampen van de velden niet overbodig langer branden en zet deze direct na de training uit. Iedere minuut meer kost de club 0,80 euro  (0,05 cent per lamp per minuut)

Vanuit het bestuur en de werkgroep die zich bezig houdt met de verduurzaming en de energietransitie zijn de volgende onderwerpen reeds behandeld:

– De vaste temperatuur van accommodatie staat gemiddeld op 17 – 18  graden door hele clubgebouw instellen.

– Alle oude apparaten (B-label en hoger) zijn vervangen door A-label apparaten (bijv. koeling)

– Overbodig apparatuur zoals PC, Printers, Koffieapparaten, Vriezers zijn weg gehaald.

– Offerte opgevraagd voor LED-verlichting, Zonnepannelen en Isolatie gebouwen

Samen met de werkgroep zijn wij als bestuur op dit moment druk bezig met investeringsvoorstellen, subsidie aanvragen en korte termijn aankopen op het gebied van energie en verduurzaming. De meeste offertes hebben wij nu binnen gekregen, we zijn volop bezig deze goed te analyseren samen met de plannen en ideeën die door de werkgroep zijn aangedragen. Kortom, wij zijn in deze periode volop bezig om deze energietransitie en verduurzaming ook bij v.v. Vorden volop door te zetten, maar in de tussentijd hebben wij gewoon nog met de huidige situatie te maken, waarbij dus een groot beroep gedaan wordt op de bewustwording van een ieder.

Wees BEWUST met ENERGIE, 10 minuten douchen en veldverlichting na afloop van de training z.s.m. uit!