‘Een goede voorbereiding is het halve werk’ …. dat wordt vaak gezegd wanneer een (bouw)project zich moet verantwoorden als het wordt bekeken terwijl de contouren nog niet zichtbaar zijn. Op het moment wanneer het eindresultaat ineens heel snel in beeld komt, wordt dit gezegde bewaarheid en weten we allemaal dat die eerste (voorbereidende) fase belangrijker is dan menigeen denkt. Bij ons project van het kunstgrasveld kwam dit afgelopen dagen ook weer heel duidelijk aan het licht. Terwijl in de afgelopen vijf weken de ene vrachtwagen met zand na de andere vrachtwagen heen en weer bleef rijden, er maar liefst drie ‘onderlagen’ met zand en granulaat werden aangebracht, betonranden werden gelegd en ‘bandjes’ werden geplaatst, dachten velen wanneer zie ik nu een keer iets wat op een voetbalveld lijkt in plaats van een grote bouwput vol met zand?  Afgelopen vrijdag en zaterdag bleek het antwoord op deze vraag, want door de goede voorbereidingen, de juiste onderlaag, het prima fundament en de goede voorbereidingen rondom het veld door de vaste vrijwilligers kon ineens de groene kunstgrasmast uitgerold worden en de tegels rondom het ‘3e veld’ door vrijwilligers erg snel gelegd worden.

Terwijl op deze eerste ‘vrijwillige zaterdag’ de 22 leden en overige vrijwilligers om 09.00 uur ingedeeld werden in vier groepen 9 (twee groepen tegels leggen, één groep ‘bandjes’ plaatsen en één groep dug-outs en lichtmasten ontdoen van roestaanslag), waren de medewerkers van Rolugro alweer aan de slag om de kunstgrasmatten van vier meter breed uit te rollen en te ‘lassen’ en te plaatsen op het nieuwe veld. Afgelopen vrijdag was men hiermee begonnen en op deze heerlijke zonnige zaterdag was het de planning om het verder af te maken. De vrijwilligers hadden zodoende met het stenen leggen, ‘bandjes’ plaatsen en ‘dug-outs’  en ‘lichtmasten’ schoon maken constant een fraai uitzicht op het steeds meer vorm en kleur krijgende kunstgrasveld, het uiteindelijke doel waar het allemaal om gaat.

Er is ontzettend veel werk verricht de afgelopen week en de voortgang is enorm en de komende week zal het nog weer verder gaan. Maandag wordt de laatste mat gelegd en komen de lijnen erop te staan. Dinsdag en woensdag wordt er 1,5 ton zand op gebracht en daarboven op de korrels en aan tevens vindt deze week ook de aanleg van het pannaveldje plaats. Naast al deze werkzaamheden rondom het kunstgrasveld hebben gisteren ook nog 7 jongens van de JO19-1 geholpen met opruim- en schoonmaakwerkzaamheden van diverse tenten en is er vrijdag een zeer fraaie overkapping geplaatst aan de zijkant van het terras van de kantine.

Volgende week zaterdag (27 maart) gaat de vrijwilligersploeg weer verder met het stenen leggen, schoonmaken van de drie laatste lichtmasten aan de kant van het zwembad en wordt er een begin gemaakt met het plaatsen van de ballenvangers aan de lange zijde van het kunstgrasveld op de grens met het zwembad. De eerste vrijwilligers hebben zich reeds weer op gegeven, maar we kunnen nog extra handjes gebruiken, dus heb je een ochtend of een middag (of de gehele dag) tijd over en wil je onze club een handje helpen, doe dan een mail naar ‘accommodatie@vvvorden.nl’.

Onze huisfotograaf (en medevrijwilliger bij het straten) Johan Bolink maakt iedere week een fotoreportage van de vorderingen van het kunstgrasveld. Ga naar zijn website om de voortgang te zien van de afgelopen weken.

Klik hier voor een korte impressie van het aanleggen van de kunstgrasmat op zaterdagmiddag 20 maart jl. :video_kunstgras