Tijdens het 85-jarig bestaan in augustus 2014 heeft v.v. Vorden destijds de geheel vernieuwde website ‘in de lucht’ gebracht. Een hele vooruitgang destijds met gebruik van de standaard ‘WordPress’, fraaiere look&feel en volledige integratie met toen nog ‘Mijnclub.nu’. Vijf jaar later zijn de mogelijkheden, maar vooral daardoor ook de wensen&eisen van de gebruikers, enorm toe genomen en heeft vooral het gebruik van de site op smartphones en tablets ervoor gezorgd dat de website van v.v. Vorden voor verbetering vatbaar was. De Webredactie onder leiding van Oscar Rondeel, met Michiel Balvert, Mark Borgonjen, Jeroen Oonk (en tot vorig jaar René Bogchelman) nam de handschoen op en samen met de projectleden Dennis Jansen en Marc van der Linden gingen zij aan de slag om een aantal verbeteringen door te voeren. Met behulp van Gert Verbeek, namens zijn online marketingbedrijf Always Ahead, is er allereerst een onderzoek gedaan naar het gebruik van de site, daarna is er een set van verbeterpunten opgesteld en tenslotte zijn via een stappenplan de vernieuwingen doorgevoerd. Vandaag is het resultaat voor iedereen te zien, want ‘www.vv-vorden.nl’ heeft een nieuw ‘jasje’, is veel overzichtelijker, is ‘rustiger’ door de standaard kleurstellingen en is vooral veel prettiger en beter te navigeren op smartphone en tablet.

‘Wij zijn zeer content met dit resultaat en willen hierbij dan ook namens de Webredactie en het bestuur van de v.v. Vorden Gert Verbeek hartstikke bedanken voor zijn inzicht, inzet en motiverende rol in dit project. Wij zijn met deze vernieuwde website klaar voor de komende jaren en kunnen nu vooral de smartphone- en tabletgebruikers (70% van de ongeveer 1100 dagelijkse hits zijn afkomstig van deze devices) een prettig navigerende en werkende website aanbieden’, aldus bestuurslid en secretaris Oscar Rondeel.

De basis van de vernieuwde site is natuurlijk de homepage en daar zijn in het middelste gele vlak altijd de drie meest actuele nieuwsitems te bekijken. Via het eenvoudig scrollen met de rechterpijl kun je door deze drie nieuwsitems navigeren. Wil je alle nieuwsitems zien en terug zoeken naar de vier na oudste of nog ouder nieuwsitem dan kun je in de bovenste menubalk op nieuws klikken.

De meeste bezochte sites zijn (nipt gevolgd door de fotosite’s van Johan Bolink en Rob Immink)  de teampagina’s en ook deze zijn erg fraai geworden. Deze laat naast de foto en het logo van de shirtsponsor ook de elftalnamen zien en natuurlijk door de koppeling met Sportlink en Voetbal.nl de uitslagen, standen en programma’s. Iedere pagina op de website heeft een standaard ‘framework’ waarbij driekwart wordt benut door de content en één kwart (de rechterzijde van de pagina) als kolom met relevante doorklikmogelijkheden. Ook de sponsorpagina is enorm verbeterd en laat alle hoofd, sub, shirt, media en bordsponsoren zien met logo.

Geniet van deze nieuwe website en scrol en klik gerust eens door alle menupagina’s, om te zien wat deze site aan ‘Vorden wetenswaardigheden’ heeft te bieden!