Het is één van die vele typische Duitse voetbaltermen, zoals ‘schwalbe’, ‘anschlusstreffer’ en ‘fallruckzieher’, namelijk de titel die je toe komt op het moment dat je halverwege het seizoen op de 1e plaats staat van de competitie …. Herbstmeister! Bij de senioren van v.v. Vorden zijn er maar liefst vijf elftallen die de komende 2 weekenden gaan strijden om deze officieuze titel, want zowel het 2e, 3e, 4e, 6e als VR1 staan bovenaan of hebben goede kansen om op de 1e plaats te komen staan. Komende zondag komen alle teams in actie en na de laatste donderdagavondtraining, inclusief Spare-Ribs avond, worden de laatste wedstrijden van dit kalenderjaar op zondag 17 december afgehandeld. Daarna kan echt de rekening opgemaakt worden en weten wij welke teams als ‘Herbstmeister’ gekroond kunnen worden en wellicht zelfs in de Sportschau met commentaar van Herribert ‘Gute abend, liebe fussbalfreunde’ Fassbinder , vermeld worden.

Vorden 2

Het 2e elftal van v.v. Vorden heeft afgelopen zondag een uitstekende prestatie geleverd, door het tot dan toe nog ongeslagen Lemelerveld 2 met 3-1 te verslaan. Het team van trainer Stijn Wentink en assistent Hugo van Ditshuizen heeft zodoende definitief de 2e plaats veroverd en zag het gat met koploper Lemelerveld 2 slinken tot slechts 4 punten. Sam Abbink en Chico Lindenschot zorgden met hun doelpunten voor een perfecte 2e helft waar een vroeg opgelopen 0-1 achterstand helemaal omgekeerd werd en uiteindelijk tot een 3-1 overwinning leidde. Opvallend detail was dat in deze 9e wedstrijd van de competitie nu maar liefst de 6e keeper onder de lat stond. Naast Daniël Wabeke (7e), Esli Lindenschot (4e) , Quinten Eigenraam (JO19-1), Juul Vliem (JO19-2) en Nima Nedaee (JO19-3) was het nu Joris Reuvekamp (3e) wie onder de lat stond.

Vorden 3 en Vorden 4

Het 3e en 4e elftal spelen voor het 2e achtereenvolgende seizoen om de bovenste plaatsen in de 6e klas, maar kent in beide gevallen een directe en zware concurrent. Vorden 3 speelt zondag as. tegen Sp. Lochem 4 en kan deze ‘angstgegner’ met een winstpartij voorbij streven en de 1e plaats in nemen. De ongeslagen ploeg van de trainers Jordi Houwen en Rutger Wullink heeft nog een inhaalwedstrijd te goed en kent een beter doelsaldo dan de ploeg uit Lochem.

Vorden 4 speelde afgelopen zondag de topper tegen Grol 7 en nam keurig 3 punten mee naar Vorden na een 1-2 overwinning. De voorsprong van de ploeg van de trainers Ate Barendsen en Daan Wiegerink bedraagt nu 3 punten en kent ook een veel beter doelsaldo dan de nummer 2 uit Groenlo.

Vorden 6

Het zesde elftal van v.v. Vorden staan nog steeds verassend bovenaan in de 7e klas, ook na het 1-1 gelijke spel tegen Basteom 4. Drie weken geleden hebben zij natuurlijk een prima slag geslagen om de directe concurrent PAX 9 in Hengelo te verslaan met 2-3. De ploeg van trainer Stijn ‘Pep’ Rijnders en assistent Bram Oplaat heeft na 6 wedstrijden nog steeds 1 punt voorsprong op de nummer twee en kan dus bij winst in de derby tegen Socci/Ratti 2 aanstaande zondag de titel van “herbstmeister’ officieus in handen krijgen.

Vorden VR1

De dames van Vorden VR1 hebben twee weken rust gehad i.v.m. een vrije ronde, maar in een doordeweekse wedstrijd om de Achterhoek Cup hebben zij wel gewonnen van PAX VR1 en zich geplaatst voor de 2e ronde. In de competitie staat de ploeg van trainer Bert-Jan Koekenbier en assistent Udo Heij bovenaan en kan zondag as. tegen AZC haar koppositie nog verder verstevigen. De geel-zwarten zullen gemotiveerd zijn om als koploper de winsterstop in te gaan en zodoende met een goed gevoel de 2e helft van de competitie te starten.