Heel lang leek het vanmiddag tussen Vorden en WSV een typische 0-0 wedstrijd te worden, waarbij beide ploegen in principe tevreden zouden zijn met een punt. Maar na een prima aanval via de linkerkant van Vorden bracht de 19-jarige linker vleugelverdediger Niels Rondeel in de 83e minuut de stand op 1-0. Heel even dacht de thuisploeg met de volle winst ervan door te gaan, maar een vrije trap in de 84e minuut en een penalty in de 89e minuut voor WSV zorgde er toch voor dat de ploeg uit Apeldoorn, de laatste jaren uitkomend in 2J, toch met de volle winst de bus weer in ging.

Het was vanmiddag de eerste thuiswedstrijd in de 91 jarige historie van de voetbalvereniging Vorden dat het 1e elftal zonder publiek speelde. In een troosteloze setting met slechts 12 toeschouwers bestaande uit 6 clubvertegenwoordigers, 3 geblesseerde spelers, een media-vrijwilliger van de thuisclub, een verslaggever van en een fotograaf van de Stentor begon Vorden 1 zonder de geblesseerde Sam Abbink (vinger gebroken vorige week tegen VVG), die samen met Roy Böhmer en Robin Verstege de ziekenboeg vormde. Wel was Gijs van der Veen weer opgenomen in de wedstrijdselectie en zodoende begon trainer Manfred Graven met de volgende opstelling : Esli Lindenschot – Bart Stokman, Dion Besselink, Bas Kortstee, Niels Rondeel – Luuk Smit, Sven Mulder, Rik Schröer – Daan Horstman, Frank Hiddink, Nick Ziggers. Kris Koning, Mussa Dagdelen, Gijs van der Veen en Thomas Oonk (keeper JO19-1) namen plaats in de dug-out.

Het begin  was voor Vorden 1 en in de eerste 10 minuten was de thuisploeg in deze fase de meest dwingende partij. Het duurde tot de 11e minuut (!) voordat de 19-jarige Vordense keeper Esli Lindenschot voor het eerst de bal aanraakte, maar deze fase was weliswaar wel voor Vorden maar leverde geen echte kansen op. Heel langzaam nam WSV het initiatief over en waren iets vaster in hun positiespel en dreigender aan de zijkanten, maar de beste kansen waren in de 1e helft toch voor Vorden. In de 19e minuut leek Vorden op voorsprong te komen, toen WSV in de opbouw de bal verspeelde en Nick Ziggers schuin alleen op de keeper af kwam. Nick was iets beter bij de bal dan de keeper, maar hij kwam met zijn loopactie wel helemaal aan de zijkant van de 16 meter terecht. Hij kon schuin met zijn lichaam voor het doel kiezen voor de moeilijke optie om direct op doel te schieten of hij zou iets meer tijd nemen en de bal voorgeven op de vrij staande Frank Hiddink. Nick koos onder druk van de tijd en de hoge moeilijkheidsfactor voor een schot op doel, maar deze ging ruim voorlangs. In de 30e minuut was het Daan Horstman die vanaf links een prima voorzet gaf en kreeg Frank Hiddink met een kopbal de kans om de 1-0 op het scorebord te krijgen. Zijn inzet kwam echter tegen de paal en zorgde ervoor dat het 0-0- bleef. Vorden nam de laatste 10 minuten het initiatief weer over en speelde de laatste fase weer overwegend op de helft van WSV. In de stand kwam echter geen verandering en vandaar dat er met 0-0 werd gerust.

De tweede helft was niet echt hoogstaand, maar er was wel veel strijd, beleving en inzet waardoor er vooral op het middenveld meer sprake was van duels dan voetbalvernuft. WSV was voorin wel iets dwingender dan de eerste helft en had zodoende de betere mogelijkheden, want van echte kansen was geen sprake. Er werd in de 55e minuut een strak schot voorlangs geschoten dat net niet aangeraakt werd en in de 70e minuut kwam de rechtsbuiten van WSV dreigend het 16-metergebied in lopen en schoot hij met links gevaarlijk op doel, maar keeper Esli Lindenschot hield het schot keurig tegen. Vorden moest in een periode van 5 minuten de beide middenvelders wisselen, want Luuk Smit (geblesseerd aan de knie) en Sven Mulder gingen eraf ten faveure van Gijs van der Veen en Kris Koning. Vooral de inbreng van Gijs van der Veen bracht iets meer aanvoer richting de voorhoede en zo zette hij zich ook goed door aan de linkerkant in de 85e minuut en kwam daardoor Niels Rondeel gevaarlijk het 16-metergebied in. Niels bleef rustig, liet de bal nog een keer prima stuiteren en rondde daarna met links keihard af: 1-0.

In een typische 0-0 wedstrijd is het vaak zo dat de ploeg wie als eerste scoort ook de wedstrijd wint. Deze onbewezen voetbalwijsheid ging dit keer in zijn geheel niet op, want nog geen minuut later was het alweer 1-1 toen WSV een vrije trap vanaf 20 meter keurig binnen schoot in de verre hoek. Dit was een domper voor de thuisploeg, maar uiteindelijk was een gelijkspel nog steeds acceptabel. Maar ook dit ene punt zat er uiteindelijk niet in, want in een onoverzichtelijke situatie in het zestien-metergebied werd er niet goed ingegrepen door de verdediging van Vorden en was men te laat en werd zodoende opzichtig het lichaam geraakt van de tegenstander. De penalty werd keurig binnen geschoten en ineens stond Vorden met lege handen, want het slotoffensief zorgde nog wel voor twee hachelijke momenten voor het doel van de keeper van WSV maar een echte mogelijkheid werd niet meer gecreëerd en WSV kon zijn tweede overwinning van dit seizoen bij schrijven.

In de 2e klasse I lijkt het op dit moment allemaal erg dicht op elkaar te zitten, want door het verlies in de laatste minuut staat Vorden nu op de 11e plaats, daar waar bij winst er zelfs een 2e plaats in had gezeten ….