De eerste bekerwedstrijd mochten we aantreden tegen ZZC (Zelhem / Zelos combinatie. We wisten niet heel goed wat we moesten verwachten maar ja, dat maakt ook eigenlijk niet uit…..je doet tegen iedere tegenstander je best. Na 3 trainingen en 2 oefenwedstrijden tegen Witkampers Vr2 (3-1 verloren) en Basteom Vr 1+2 (5-1 winst) is het goed om te bekijken waar je zelf ook staat. Maar goed, als je zoals wij aan de wedstrijd begonnen…nog niet helemaal wakker dan wordt het tegen iedere tegenstander lastig. ZZC mocht aan de bal alles ze konden rustig de ballen aannemen en weer verder spelen omdat wij er te ver vanaf stonden en te weinig druk op zetten. ook de omschakeling duurde veel te lang zodat er ook veel te grote ruimtes ontstonden voor ZZC. En ZZC had een aantal dames die hier zeer goed mee om konden gaan en met veel snelheid en ook met goede schoten het ons steeds lastiger maakten. Maar goed, we kwamen er steeds nog mee weg…tot aan de 0-1 in d e16e minuut, toen deze 0-1 viel was het ook even totaal weg….een kwartier lang echt alles verloren en positioneel alles verkeerd gedaan wat we konden. in zo’n situatie hadden we even terug moeten gaan naar de basis, even een paar extra mensen achter de bal houden i.p.v. wanhoopspogingen om zelf een doelpunt te maken. Maar ja, hier zijn ook de (beker) oefenwedstrijden voor bedoeld…leren van je fouten! Maar ondertussen stond het 10 minuten later wel 0-3…..dan is normaal gesproken een tegenstander veel beter en ben je kansloos toch? Echter kansloos waren we zeker niet geweest als we vanaf minuut 1 hadden uitgestraald, en de beleving hadden getoond dat wij hier de punten in eigen huis hadden gehouden. het was in de warming-up al een beetje te zien, ook een beetje logisch na een zeer warrige voorbereiding met de kleding enz. enz. Maar in de rust tegen iedereen met een sip gezicht gezegd dat we hier totaal niet kansloos zijn en we gewoon onze mouwen moeten opstropen en de kinnen omhoog moeten houden. dan zijn er zeker nog mogelijkheden. zeker nadat Noa net voor rust nog de 3-1 maakte. Na de rust kwamen we ook veel beter uit de startblokken en werd de wedstrijd betreft voetbal meer en meer door ons bepaald. Constant op hun helft speelde alles zich af, we kregen ook veel kansen maar de keepster van ZZC wilde helaas niet meewerken om ons humeur wat op te vrolijken. en ja, dan krijg je zo’n uitbraak aan de andere kant en daar valt dan direct de 1-4 uit waarna je weet dat er wel een wonder moet gebeuren om dan nog te winnen. Maar hoe belangrijk is winnen in deze wedstrijd….nee, veel belangrijker is dat je elkaar blijft steunen en voor de supporters, medespelers en zelfs je tegenstander maximale weerstand blijft bieden. En dat gebeurde, er ontpopte zich een mooie sportieve strijd waar we allemaal van hebben genoten, en de eindstand die na een mooie voorzet van Maree door onze boomlange Noa ingekopt werd bij de 1e paal en nog een tegendoelpunt aan de andere kant uiteindelijk kwam te staan op 2-5 was eigenlijk niet meer belangrijk. Al met al een zeer nuttige oefenwedstrijd waar we veel in hebben kunnen zien waar onze verbeterpunten liggen en daar gaan we keihard aan knokken om dit stapje voor stapje een niveau omhoog te krijgen. 6 September spelen we uit tegen Gendringen Vr1 om 11.30 uur. En hier gaan we proberen dit al te laten zien. dus kom gerust kijken!!