6 maart ’22; wederom op een heerlijke dag met een heerlijk zonnetje mochten we op het hoofdveld aantreden tegen de dames van WWNA uit Wenum-Wiesel. De uitwedstrijd was ook al een lekkere wedstrijd waar we een achterstand van 4-1 wisten om te buigen naar een 4-4 wat gezien het spelbeeld toen ook een terechte uitslag was. Voorafgaand aan de wedstrijd kan je bepaalde dingen zien, en wat hierbij opviel was dat WWNA al 34 keer gescoord had in maar 8 wedstrijden. Maar ja ook best veel tegendoelpunten dus onze boodschap was zo ver mogelijk op hun helft spelen en druk naar voren houden. Dit voerden we heel goed uit en WWNA kwam er niet aan te pas en kwamen gewoon niet tot aanvallen door onze druk. Dit resulteerde in veel halve kansen en was het dus wachten op de openingstreffer aan onze kant. Dit lukte in de 14e minuut waar Noa een mooie steekpass kreeg van Maree en deze beheerst onder in de hoek langs de keeper plaatste. Vanaf hier kwam WWNA, wat zeker geen slechte ploeg heeft er iets meer uit, want ook zei gingen meer druk zetten naar voren en probeerden hetzelfde te doen als ons. Aangezien het veld nogal hobbelig was en wij de bal gewoon een keer misten, kreeg WWNA 2 of 3x een kans waarbij de grootste kans een 1-op-1 duel met Maxime was en Maxime deze bal prachtig redde door goed uit te komen en de bal met de voet te kunnen blokkeren. Heerlijk toch als je weer een echte keepster hebt! Verder bleven wij de overhand houden en speelde de wedstrijd zich grotendeels af op de helft van WWNA. In de 31e minuut was het op rechts Yrsa van Zuilekom, die was ingevallen voor Noa die op snelheid haar tegenstander passeerde en vanaf de achterlijn goed voorgaf op Lynn, Lynn nam de bal perfect aan en ronde op dezelfde wijze keurig af en zette dus de stand op 2-0. Vanaf hier gingen we gewoon verder en bleven vooruit spelen en druk houden op onze tegenstander. Waar Vera die voor de verdediging speelde een zeer belangrijke rol invulde door 9 van de 10 ballen al te onderscheppen voordat de spitsen van WWNA er mee vandoor konden. En waar Amber, Esther en Sam de rest van het middenveld goed invulden en wel keihard moesten werken gezien de vaak te grote afstand tussen aanval en verdediging. Maar dit werd zonder gemekker en gemor gewoon gedaan zoals het hoort in een team. Toen de goed leidende scheidsrechter (Ties Oplaat) affloot voor de rust heerste er bij ons ook een lekker sfeertje, een goede teamprestatie met een 2-0 voorsprong op een tegenstander die 1 plek boven ons stond op de ranglijst. In de rust Rosa gewisseld voor Joanne en Teuntje voor Sam. De coaching was dat de nul achterin houden nu belangrijker is dan de 3-0 scoren. Dus inschuivende speelsters is goed, maar blijf om je heen kijken en zorg dat je achterin altijd een speelster meer hebt dan je tegenstander. en voor Amber, Teuntje en Esther lag er hier een belangrijke rol om de zogenaamde 2e ballen op te pakken en dus zorgen dat de tegenaanval direct gestopt kon worden. Al met al zorgde dit niet voor een mooi schouwspel en was het veel over en weer ballen op het middenveld en oogde het onrustig en rommelig. Maar wat ons doel was, was hun bij ons doelgebied weg houden en dit lukte gewoon zeer goed, dus ja, dan maar een wat mindere 2e helft betreft voetbal, resultaat telt ook zeker mee. Het duurde tot de 71e minuut waar na een soort scrimmage voor de goal de bal via Vera in de voeten kwam van Maree en zij dus door zeer attent te zijn de 3-0 kon scoren. Dit was natuurlijk de genadeklap en hierna wisten we zeker dat de 3 punten in eigen huis zouden blijven. Hierna Rosa er nog weer ingekomen voor Lynn in de spits en Noa nog ingevallen voor Maree en hebben we nog wel wat kansjes gehad en was het jammer dat Yrsa haar debuut bij de dames niet kon bekronen met een doelpunt wat ze zeker wel verdiende. We bezetten nu de 4e plek in de competitie en kunnen met vertrouwen kijken naar de volgende wedstrijden. Komende week spelen we 10.30 uur uit tegen V en L uit Terwolde en de week er na spelen we om 12.00 uur thuis tegen Activia die nu op de 3e plek staan en dus voor ons een belangrijke wedstrijd wordt als we naar de 3e of misschien nog wel een 2e plek willen klimmen. We gaan hier zeker 100% ons best voor doen!!