Op de Veluwe in het fraaie dorpje Hulshorst, hebben gisterenmiddag de dames van Vorden VR1 de dubbel gepakt, door de bekerfinale met 1-0 te winnen van Hierden VR1. Vorden VR1 heeft 2 weken geleden het kampioenschap in de 4e klas al behaald, maar gaf dit goede seizoen nog meer glans door ook de beker te pakken en zodoende dus de ‘dubbel’ te behalen in 2023-2024. Het team van Udo Heij en Mikkie Steenbreker kwam gisterenmiddag direct na 3 minuten al op een 1-0 voorsprong, maar moesten in de 2e helft de bekerwinst echt over de streep trekken. De minimale voorsprong werd echter behouden en zodoende kon voor de 2e keer in 2 weken de champagne ontkurkt worden en werden de meiden in een volle tent op het Wikee-toernooi in Vorden onthaald als winnaressen van de dubbel!

De kampioenswedstrijd tegen Warnsveldse Boys VR1 was ook al zo’n zwaar bevochten zege, maar gisterenmiddag hebben de meiden wederom een ware teamprestatie geleverd door de 1-0 overwinning echt uit het vuur te slepen. Daar leek het in de 1e helft echter niet op uit te draaien, want na de 1-0 van Vorden VR1 (voorzet Els Berenpas, doelpunt Noa Schuppers) werd vervolgd met meer balbezit voor Vorden, dus een veldoverwicht en ook nog een aantal kansjes. Een paar minuten voor de rust kreeg Claudette echter de gele kaart en dat betekende 10 minuten met een vrouw minder op het veld. Toen de 2e helft begon waren er nog 7 minuten te spelen met z’n tienen en daarbij opgeteld een aantal wissels bij Hierden en daarbij direct vanaf de hervatting de gelijkmaker willen forceren en het andere spelbeeld is snel verklaard. Vorden VR1 moest in de achteruit en kon de gehele 2e helft zich toeleggen op het verdedigen van de 1-0 voorsprong. Dat deden de geel-zwarten met verve en behaalden dus na het kampioenschap op deze wijze ook de bekerwinst, toen na 90 minuten knokken, beleving en teaminzet het laatste fluitsignaal klonk.

Een prachtig resultaat voor de meiden van Vorden VR1, waarvan de kern van het team precies 12 jaar geleden als eerste meidenteam, genaamd Vorden MD1 (MO13-1) in de competitie ging spelen. Na al die jaren in de jeugd en nu vier jaar in de senioren, heeft het team, dat in de loop van de afgelopen jaren is aangevuld, versterkt en samengesteld is tot het huidige team van 18 speelsters, haar voorlopige hoogtepunt bereikt. De ambitie reikt echter verder en zij zien deze ‘dubbel’ dus ook als opmaat voor de komende seizoenen.