Gelukkig mochten we vandaag lekker weer een wedstrijd voetballen, beetje gek, zonder te trainen is dit toch heel anders. Maar ja, er gaat niets boven een lekker potje voetballen. Vandaag was onze tegenstander een beetje bekend aangezien we hier aan het begin van het seizoen ook tegen hadden geoefend en deze wedstrijd toen relatief makkelijk wonnen. Echter was dat toen wel een behoorlijk ander team en natuurlijk hebben ook zei stappen gemaakt. Dus vooraf gewaarschuwd dat we het zelf in de wedstrijd moeten bekijken hoe ver we vooruit kunnen spelen en waar hun sterke punten liggen. De wedstrijd begon wat eerder omdat iedereen het erover eens was dat het toch wel heel fijn zou zijn als we gedoucht en wel Max Verstappen wereldkampioen kunnen zien worden. De wedstrijd was vanaf het begin redelijk in evenwicht, geen grote kansen voor beide teams en het speelde zich vooral af op het middenveld. hier en daar een paar speldenprikjes van beide kanten maar waar Lynn, die onze keepster was vandaag, het nog niet heel moeilijk had gehad. Naarmate de wedstrijd vorderde kregen we steeds meer grip en speelde de wedstrijd zich steeds meer op de helft van onze tegenstander af. In de 19e minuut was het Mette die de bal oppikte op het middenveld en met een paar goede passeerbewegingen 3 tegenstanders uitspeelde en hierna het overzicht behield door de vrijstaande Noa aan te spelen. Noa had op haar beurt ook weer goed het overzicht behouden en speelde Maree aan die er gewoon het beste voor stond en de bal mooi strak onder in de hoek speelde waar de keepster de bal nog net raakte maar niet voldoende om de 1-0 tegen te houden. Lekker en mooi! Warnsveld liet het er niet bij zitten en kreeg hierna ook wel wat kansjes waar ze zelfs een keer 1 op 1 bij Lynn kwamen die goed uit kwam en zo de 1-1 voorkwam. in de 32e minuut was het Noa die dus nu omgekeerd de bal van Maree kreeg en voor de 2-0 kon zorgen. Dat was op dat moment wel fijn want Warnsveld kreeg steeds meer grip op de wedstrijd en op deze manier straf je dit meteen goed af. Warnsveld ging echter nog steeds voor de volle buit en bleven aanvallen waar hun rechtsbuiten elke keer diepteballen kreeg en Britt het hier moeilijk mee had, mede omdat hun rechtsbuiten fysiek ook sterk was en dus het duel vaker won. Hierom is Britt gewisseld en heeft Joanne deze positie over genomen met de boodschap hier heel alert op te zijn. Dit was voor ons team een goede zet en het gevaar wat er was, was grotendeels weg. Maar toch kreeg Warnsveld het nog voor elkaar om de aansluitingstreffer te maken. Dit was wel zuur, vlak voor rust dus gingen ze met een goede moed de kleedkamer in. Na een korte rust begon de 2e helft en was het Warnsveld die het spel bepaalde maar zonder grote kansen weg te geven door ons. Maar ja, dit was niet hoe wij het graag zien. Na een kwartier spelen in de 2e helft was het Samantha die sowieso sterk speelde, de bal bij Maree kon bezorgen. Maree draaide uit en schoot zeer goed binnen, wederom strak onder in de hoek. Dit was zeker een opluchting voor ons en het breekpunt bij Warnsveld. Vanaf dit moment hebben we de wedstrijd goed uitgespeeld en kregen we steeds smeer kansen. de 4-1 viel door wederom Maree die op aangeven van Noa de bal goed klaar legde en met een soort lob, een mooi bekeken schot precies passend over de keepster in de verre hoek plaatste. direct hierna werd wederom Maree vrijgespeeld en ging ze alleen op de keepster af maar behield het overzicht door de bal breed te leggen op de mee opgekomen Tara die beheerst afrondde. Ja, dat is perfect, elkaar ook de bal gunnen en het overzicht behouden. Hierna scoorde Maree nog 1x na wederom een assist van Samantha. En nu hebben we zoals het altijd gaat alle namen genoemd die betrokken waren bij de doelpunten maar hiermee doen we de rest van het team te kort, waar iedereen gewoon super inzet getoond heeft en gewoon goed gespeeld heeft stak Amber er vandaag wel nog iets verder bovenuit. Ze deed precies wat er op die positie, verdedigend voorstopper en aanvallend aansluiten bij het middenveld, van haar gevraagd werd. Supersterk gespeeld, en iedere keer goed voetballend samen met Rosa het middenveld ingespeeld. Complimenten! aanstaande zondag 19 december spelen we onze laatste wedstijd van dit kalenderjaar en als we deze winnen hebben we een goede aansluiting bij de subtop en kunnen we klimmen naar de 3e plek. Maar CCW (Cupa Wilp) staat 2 punten onder ons en zal dit zeker willen voorkomen. We gaan het zien!!