Vandaag mochten we tegen VenL Vr1 aantreden die met 9 punten uit 4 wedstrijden de 4e plek bezetten. Dus dit was zeker een goede ploeg wisten we vooraf. En dit bleek ook zo te zijn. Een goed voetballende ploeg die elkaar goed wisten te vinden en waar ook wat meer ervaring / routine te vinden was dan bij ons. Echter in tegenstelling tot vorige week durfden wij vandaag wel te voetballen. Veel combinaties afgewisseld met de dieptepass van Maree of Joanne die het centrale duo vormden vandaag. Het was ook duidelijk zichtbaar dat hierdoor Samantha en Esther maar ook Mette veel meer in het spel betrokken raakten en deze laatstgenoemde 3 wel hard moesten werken aangezien het veld vrij groot was, de afstand tussen de achterhoede en voorhoede moest belopen worden. Maar goed, de wedstrijd begon en het kon nog alle kanten op. Je kon niet voorspellen wie er ging winnen. Maar na een goede aanval door het midden waarbij Esther met een mooie pass Tara vrij voor de keeper zette en deze in de 6e minuut al beheerst afrondde. Dus lekker de 1-0 voorsprong. Maar hier ging V en L niet mee akkoord helaas. Ze scoorden de 1-1 door middel van een afstand schot, niet heel hard maar loepzuiver in de winkelhaak waarbij onze keepster Dione gewoon kansloos was. Helaas maar gezien het spelbeeld een terechte tussenstand. Vanaf hier hebben we weer met zijn allen goed voetbal laten zien met een zeer goede teammentaliteit door echt alles voor elkaar te willen doen. Dit is zeker een goede basis voor de rest van het seizoen. Ook iedereen (op enkele kleine pijntjes na) weer blessurevrij is gewoon een teken dat we willen en er zin in hebben. Wat zeg je dan in de rust??? Ik heb gezegd, eigenlijk hoef ik niet te wisselen want iedereen speelde gewoon een dikke voldoende. Maar ja, daar gingen de wissels niet mee akkoord natuurlijk! Dus Rosa op de plek van Joanne, Lynn in de spits voor Noa en Amber op de plek van Esther, waarbij gezegd moet worden dat Esther dit totaal niet verdiende want die speelde de 1e helft echt zeer goed, kort balcontact iedere keer en zoeken naar de makkelijke oplossing en hierbij ook nog een assist geven! Mooi om te zien! De tweede helft ging even wat stroefjes, het eerste kwartier was duidelijk dat V en L het er niet bij liet zitten en echt speelden voor de overwinning. We konden dit met enkele Oe’s en AA’s goed tegen houden en dus de 1-1 stand behouden. Na het 1e kwartier kwamen wij weer meer in beeld. Sam die na lange afwezigheid weer lekker mee kon doen liet zien dat ze beresterk is en zeer belangrijk in de bal vasthouden voorin is. Ook de acties en de goede voorzetten waren weer fijn om te zien. Vanaf hier was het dus weer echt een open wedstrijd waar beide teams goed aan elkaar gewaagd waren en hiermee werd duidelijk dat de gelukkigste zou winnen. De gelukkigste kwam er niet. Het bleef bij 1-1 waar iedereen wel mee kon leven….al blijft het in de gedachte, wat als Noa die bal had gemaakt die er in de laatste 10 minuten nog weer even in was gekomen, of Tara die de bal over schoot…maar ja, die kansen waren er ook aan onze kant. dus gewoon tevreden zijn met dit punt tegen een gewoon zeer goede, en leuk voetballende ploeg. Komende dinsdagavond 9 november mogen we voor de achterhoek-cup tegen AZC aantreden en dan wacht ons 14 november Broekland om 12.00 uur wederom thuis als tegenstander waar we opnieuw gaan laten zien dat we de punten in Vorden willen behouden.