Was dit de laatste wedstrijd voor dit kalenderjaar of niet? Dit zal de komende dagen bekend worden. Echter hierom hebben we vandaag wel wat anders gewisseld dan normaal en heeft iedereen waar mogelijk minimaal 60 minuten gespeeld. Waar we normaal liever alleen in de rust wisselen om het zo voor iedereen duidelijker en makkelijker te maken. Mette heeft dit helaas niet gered, dit was voor haar zo’n dag die ze snel wil vergeten. Maar ja, ook dat hoort erbij, met vallen en opstaan worden we sterker en beter. En Sheila die met haar knieën meestal maar 10 minuten á een kwartier mee kan doen speelde vandaag lekker eens 25 minuten met de rust erbij tussen. De wedstrijd begon keurig op tijd en we speelden vandaag op kunstgras. Vanaf het begin was te zien dat Terwolde een redelijke ploeg heeft, echt wel wil voetballen en op deze manier ook wel hun balbezit hebben gehad. Ook de lange bal van achteruit was bij hen een wapen waar we het echt wel een paar keer lastig mee hadden. Echter was ook te zien dat als wij ons eigen niveau zouden halen, dit wel 3 punten zou moeten gaan opleveren. Maar ja, scoren is niet altijd ons sterkste wapen geweest dus ja, eerst maar laten zien! Maar vandaag was het in de 21e minuut wel raak, waar Maree wederom met een briljante steekpass Tara alleen voor de keeper zette en ze dit 1-op-1 met de keeper goed afrondde, Ja, eigenlijk de 1e echt goede kans een doelpunt. Vanaf hier kwam Terwolde wel even terug in de wedstrijd en was bij ons de 1e wisselronde ook aan de beurt. Maar direct werd het weer opgepakt en in de 21e minuut won Lynn voorin het duel en bleef de bal liggen welke Tara op kon pikken om zo haar 2e doelpunt te maken. Ja, dat is lekker 2 kansen 2 doelpunten. En ja, voor de tegenstander was dit natuurlijk zuur, speelden niet veel minder maar toch 2-0 achter. Maar vanaf dit moment werd het verschil alleen maar groter, steeds meer balbezit voor ons en ook steeds meer dreiging. enkele corners welke vandaag goed werden voorgegeven zorgden voor gevaar evenals het voetballende gedeelte waarin steeds goed verzorgd de opbouw plaats vond van achteruit. Complimenten hiervoor want dit gedeelte was zeker altijd nog eer te behalen. in de 39e minuut dacht Maree, ach, er is weer ruimte voor een steekpass en Dione had hier ook wel zin in, dus precies passend tussen de verdediging door en Dione op snelheid zeer attent en hiermee scoorde ze dus de lekkere en dik verdiende 3-0. We bleven drukken en vooruit spelen zonder dat we zelf nog in de problemen kwamen. in de 54e minuut was het wederom Maree die vanaf de zijkant een lage voorzet gaf en waar Lynn haar goede spel beloonde met ook een doelpunt, Ja, Lynn staat vaak in de spits maar is meer de spits die de bal vast houdt en klaar legt voor de inkomende speelsters er omheen. Maar ja, als spits is het toch ook heerlijk als je er zelf een keer 1 kan maken. Mooi!  Maar dus de 4-0 was een feit en vanaf hier hebben we gewoon heerlijk gevoetbald en de tegenstander compleet onze wil opgelegd. Zij hadden ook een krappe selectie waardoor ze ook nog eens met 10 kwamen te staan. Wij zijn hierdoor niet anders gaan spelen en hebben gewoon onze posities bezet gehouden. Hierdoor was het gewoon lekker de wedstrijd uitspelen en was het voor onze tegenstander niet meer te doen om voor enig gevaar te zorgen. Dus complimenten voor 90 minuten gewoon goed gespeeld te hebben, de bal goed rond laten gaan maar ook zeker wel spelen om doelpunten te maken, dus niet rondspelen om het rondspelen. Helaas hebben op enkele fanatieke supporters na, die vanaf de achterliggende weg gekeken dit niet kunnen zien. En helemaal jammer is het dat als je na een stroeve start van de competitie nu weer stil gelegd zou worden. Maar ja, dit hebben we niet in de hand en ook hier zullen we ons weer door heenslaan. Hopelijk komende zondag nog tegen de rode lantaarndrager NeedeVr2 waar we dan om 11.15 uur tegen mogen aantreden na een hele week niet te mogen / kunnen trainen. Dit zal voor iedereen een aparte beleving zijn denk ik.