Waar we in het begin van deze week nog besproken hebben dat we gezien de aantallen naar een 2e damesteam gaan bij Vorden hadden we vandaag wel wat hulp nodig. Gelukkig konden er 3 meiden meedoen vanuit o19 en hadden we toch voldoende wissels hierdoor. Vooraf is er nog een mooie foto gemaakt door Johan Bolink, omdat Pierik Zonwering en Hartman Kunststof dakbedekkingen de meiden en begeleiding in nieuwe zip tops hadden gestoken waarvoor onze dank natuurlijk. De bloemen zijn achterwege gelaten en na de wedstrijd is dit omgezet naar een paar consumpties wat ook zeker in de smaak viel. Maar ja, er is ook gevoetbald, De uitwedstrijd tegen SV Raalte was geëindigd in een 2-2 uitslag dus wisten we dat we volle bak moesten gaan om de 3 punten in eigen huis te houden. Vanaf de 1e minuut hadden we echt de overhand, we zetten goed vooruit druk en speelden constant op hun helft maar we vergaten de trekker echt over te halen en dus bleef de stand 0-0. Raalte kwam hierna steeds beter in de wedstrijd en speelden zich steeds vaker door combinatiespel maar ook via de lange verre uittrap van de keepster onder de druk vandaan en zodoende kwam er een evenwicht in de wedstrijd. Waar Amber niet haar gelukkigste dag had op een belangrijke positie als mid-mid was het zwoegen en keihard werken om de stand op 0-0 te houden. Helaas lukte dit niet, eigenlijk de 1e echte kans van Raalte was ook direct raak en dus werd het steeds lastiger voor ons om deze wedstrijd nog te gaan winnen. Maar we bleven wel vechten voor elkaar alleen op de juiste momenten moeten we gewoon wat slimmer spelen en wat meer de rust bewaren door gewoon de simpele oplossing kort bij te zoeken in plaats van altijd de dieptepass richting Lynn, Sam en Noa te geven. Laat dit dan de les zijn en ook mede doordat we niet kort genoeg op onze tegenstanders stonden te dekken was het al met al een lastige 1e helft waar sv. Raalte nog de 0-2 dacht te maken maar deze werd geheel terecht afgekeurd gezien dit buitenspel was geconstateerd door een zeer alerte Jeroen Tijssen als grensrechter deze dag. De trainer van Raalte was het hier niet mee eens en werd met een gele kaart achter de omheining gewezen. Verder beleef het zeer netjes en ja, wat emotie hoort er bij en was dit ook verder geen punt. maar goed, de rust in gegaan en op dat moment 2x gewisseld, Noa Bruinsma en Sara de Jonge beiden vanuit Mo19 vielen in op de rechtsachter en de rechtshalf. Waardoor Sam en Barbara de wissel in mochten. Ook hebben we een omzetting gedaan door Mette in de spits te zetten en Lynn naar de linksvoor positie te schuiven. Er ontstond wat meer ruimte om voorin te voetballen aangezien Mette gewoon een goede techniek heeft en de bal goed vast kan houden waardoor we steeds beter konden aansluiten. want hiervoor was het 9 van de 10 keer een veel te groot gat tussen de aanval en de verdediging en hierdoor kon het middenveld dit niet meer belopen. de 1-1 viel doordat Lynn \goed druk zette en daarna doorging richting de 16 meter en Mette de bal kon bezorgen en Mette kon na een aanname en een goede beweging de 1-1 er in schieten. vanaf hier gingen we echt beter voetballen en was het vertrouwen weer terug. Maar Raalte gaf niet op en er werden menig stevig duel uitgevochten wat van beide kanten ook wel eens iets te ver ging. Maar ja, ook dat hoort erbij. De wedstrijd ging steeds wat meer richting onze kant en waar we de tegenstander steeds verder onder druk zetten en ook conditioneel het echt een slijtageslag werd kon Vera de bevrijdende 2-1 maken door met haar linkervoet de bal keurig in de verre hoek te plaatsen nadat Mette Vera de bal had aangegeven en dus haar assist kon opeisen. Hierna nog wel enkele spannende momenten maar onze verdediging met Vera, Rosa, Ivette en Sara hield goed stand en zodoende konden we onze 2e positie op de ranglijst versterken en blijft het gewoon jammer dat Lemelerveld er zo ver bovenuit steekt door gewoon alles nog te hebben gewonnen. Maar ons doel om de 2e plek te bezetten hangt nog af van onze resultaten tegen vooral Activia. Deze tegenstander hebben we nog niet tegen gespeeld en ook zijn gewoon op dit moment niet eens alle wedstrijd gepland. We gaan het zien hoe deze competitie zal aflopen. aan ons zal het niet liggen in elk geval! Komend weekend met Pasen zijn we helaas vrij…hier had de KNVB rustig een wedstrijd in kunnen plannen op de zaterdag bijvoorbeeld. maar helaas dus niet. De week erna mogen we uit naar Warnsveldse Boys Vr2 wie op dit moment een aantal goede uitslagen achter elkaar hebben neergezet. Dus ook hier zullen we de mouwen weer moeten opstropen.