Het eerste damesteam van v.v. Vorden heeft gisterenavond voor een ware stunt gezorgd in de Achterhoek Cup door in de kwartfinale het 2 klassen hoger speleden FC Bergh VR1 te verslaan met 1-2. Door dit resultaat heeft het team van de trainers Erik Oldenhave en Micky Steenbreker zich voor het eerst in de historie van de Achterhoek Cup geplaats voor de halve finale. In de halve finale komen de geel-zwarten dan AZSV VR1 tegen en zij gelden als hoogst spelende ploeg en tevens koploper in de 1e klas als favoriet voor de eindzege. De andere halve finale wordt een onderlinge ontmoeting tussen de andere 1e klasser uit deze regio, DZC’68 VR1 en de ‘Onder 23’ dames van AZSV uit Aalten. Beide halve finales worden gespeeld op woensdag 12 en woensdag 19 april (Vorden-AZSV) en beide op het neutrale veld van VIOD in Doetinchem.

Het damesteam van v.v. Vorden bestaat sinds het seizoen 2018-2019 bij de senioren en speelt vanaf dat seizoen ook mee in de Achterhoek Cup. Dit seizoen komt het uit in de 4e klas en zij staan halverwege de competitie op de 1e plaats met een voorsprong op de beide concurrenten Activia en Broekland. In de Achterhoek Cup werden zij ingedeeld bij Ruurlo en Gendringen en beide poulewedstrijden werden gewonnen, waardoor er een plek in de kwartfinale werd veroverd. In deze kwartfinale stroomden naast de 6 poulewinnaars en nummers 2 van de poule ook de beide 1e klassers uit de Achterhoek in, namelijk AZSV en DZC’68. Woensdagavond ging de reis naar s’Heerenberg waar de dus de kwartfinale werd gespeeld tegen de dames van fusieclub FC Bergh (Stokkum, VVL en MvR). Het vrouwenteam van FC Bergh speelt in de 2e klas en gold dus als favoriet in deze wedstrijd, maar de meiden van Vorden speelden een prima wedstrijd en kwamen twee keer op voorsprong tijdens deze pot. Lynn Hartman scoorde de 1-0 en na de gelijkmaker van FC Bergh VR1 was het Els Berenpas die na afloop bleek de winnende 1-2 te scoren.

Een prima prestatie van VR1 ,die dit seizoen ook al een uitstekende indruk achter laten in de competitie en volop in koers zijn om het kampioenschap en dus de bijbehorende promotie naar de 3e klas. Wij wensen de meiden en de staf heel veel succes en plezier de komende weken en wie weet zit er naast een goede competitieafloop ook nog een volgende stunt in de halve finale van de Achterhoek Cup in!