Door tragische omstandigheden kon deze wedstrijd niet op zondag 15 mei gespeeld worden maar is deze verzet naar dinsdagavond 17 mei. Vanaf 20.00 uur mochten we onder lekkere warme weersomstandigheden aantreden voor de derby tegen onze buurtclub. Helaas is dit voorlopig even de laatste derby wat vrouwenvoetbal betreft. Komend jaar zal er bij de combinatie Ratti-Socii helaas geen zondag-team meer zijn is daar een aantal weken geleden beslist. Een aantal dames komen over naar Vorden wat al bekend was en hierom was het denk ik voor sommigen ook een andere soort wedstrijd. Je kon zien dat bij onze buurtclub de echte wil en de echte drive ontbrak. Echter wij begonnen wel heel goed en we kregen in de eerste 10 minuten misschien wel 6 of 7 kansen om tot scoren te komen. helaas schoten we deze allemaal naast of in de handen van de keepster. Deze keepster vond dit zo zielig voor ons dat ze ons een handje hielp…helaas want ja, als je een mooie aanval hebt en je scoort met overtuiging….dan heb je daar ook een lekker gevoel bij, nu was het gevoel duidelijk anders. Maar ja, het is en blijft een onderdeel van het spel. Wat we wel goed bleven doen was vooruit druk zetten en hiermee de tegenstander tot fouten dwingen door geen tijd te geven om de ballen rustig aan te nemen en weer verder te spelen. Nu kunnen we een hele lijst maken met alle assist en alle doelpunten maar we houden het vandaag kort, Doelpunten: Noa-3 / Maree 2 / Dione 1 en Yrsa 1.  Assists: Mette 2 / Yrsa 2 / Lynn 2 / Amber 1. Dus al met al een doelpuntrijke avond wat als we kritisch zijn er gezien de kansen er nog wel meer hadden mogen zijn. En ja, als we kritisch zijn ging er nog steeds veel niet goed en kunnen we veel dingen nog beter uitvoeren zoals de rust bewaren in balbezit. We willen te graag te snel iedere keer weer naar voren. Dit terwijl af en toe de simpele oplossing gezocht moet worden. Waar Esther een van haar beste wedstrijden speelde was dit helaas wel voorbeeld en dus de aanleiding voor het tegendoelpunt. Rosa staat 6 meter van haar af en Esther kan haar inspelen. Ze besluit de bal naar de zijkant weg te werken maar deze wordt onderschept door de tegenstander, en direct balverlies en een tegendoelpunt. En hierbij dat we 5 of 6 momenten in de wedstrijd als Maxime de bal had we op het middenveld blijven hangen in plaats van mee zakken en aanspeelbaar worden. Dit kunnen en moeten we zeker beter gaan doen als we met zijn allen die 2e plek in de competitie willen behalen.  Maar ook veel positieve dingen zoals Britt weer terug die gewoon weer heerlijk speelde en Dione weer haar 1e wedstrijd heeft meegedaan en ook gewoon een dikke voldoende haalde op het afronden na, En waar Mette de meest kritische persoon voor zichzelf is gewoon een goede wedstrijd speelde en de 1e helft gewoon overal het voetje tussen had waar nodig en hierna Sara (15 jaar) die vanuit de 019 meedeed en na 40 minuten inviel voor Mette en dit zeer goed deed. Nu vergeet je altijd wat mensen als je namen gaat noemen maar al met al mag iedereen gewoon dik tevreden zijn maar mag ook iedereen wel kritisch zijn op zichzelf. Aanstaande zondag 22 mei mogen we om 11.30 uur uit aantreden tegen CCW’16 (combinatie Cupa-Wilp) die op dit moment de laatste plaats bezetten. Na deze wedstrijd mogen we op 29 mei om 12.00 uur en direct daarachteraan op donderdag 2 juni (Spare-ribs-avond) eerst thuis en dan uit tegen Activia spelen waar we als het goed is mee gaan uitvechten wie de 2e plek in de eindstand zal bezetten. We hebben er zin in en gaan deze uitdaging vol vertrouwen aan. Maar een beetje hulp vanaf de zijkanten mag altijd!