Het was afgelopen zondag een inhaal- en bekerweekend in de afdeling Oost van de KNVB bij zowel de dames als de herencompetitie. Bij v.v. Vorden waren na het verlies van de JO19-2 in januari tegen Keijenburgse Boys JO19-1 (laatste 16) er nog 3 teams in de race voor de bekerwinst in het seizoen 2023-2024, namelijk VR1, het 2e en het 3e elftal. Alle drie moesten afgelopen zondag hun wedstrijd in de 1/8e finale (laatste 16) afwerken, het 2e elftal zelfs in de bekercompetitie van de A-categorie en de VR1 en het 3e elftal in de B-categorie van de afdeling Oost. Vorden 2 moest het elftal met 8 afwezigen aanvullen met 4 spelers uit de JO19-1 en kon het niet bolwerken tegen de res. 1e klasser Voorwaarts uit Twello en ook het 3e elftal leed haar eerste nederlaag van dit seizoen, want de koploper in de 6e klas was kansloos in Twenteland en kon met een 0-3 nederlaag tegen KOSC 3 uit Ootmarsum de weg naar Vorden (via Almelo !) weer nemen. De dames van Vorden VR1 behaalden echter wel een overwinning en mogen zich na de 2-6 winst op 4e klasser (zaterdag) Enter Vooruit VR1 kwartfinalist noemen. De dames onder leiding van trainer Udo Heij wachten met spanning af op de loting voor de betreffende 4 wedstrijden in deze bekercompetitie.

Vorden VR1 heeft in de 1e poulefase van de bekercompetitie direct al haar visitekaartje afgegeven, want in de eerste drie weekenden van september werd de poule met Lochuizen VR1, Warnsveldse Boys VR1 en SHE VR2 winnend afgesloten. Toen in de 1e ronde op een doordeweekse avond ook nog eens Diepenveen VR1 met maar liefst 15-1 werd verslagen, begon het bekertoernooi echt te leven en ‘overwinteren’ als doelstelling bepaald. Voor de 2e ronde (laatste 32) moest er aangetreden worden diep in tukkerland, want in Saasveld wachtte de dames van Saasveldia VR1. Door een 3-3 gelijkspel moesten penaltys bepalen wie er door zou gaan naar de 1/8e finale en mede door goed keeperswerk van Maxime Masselink werd de volgende ronde behaald. Uit de bekerloting van de KNVB kwam toen een zaterdagclub uit de koker en wederom moest er afgereisd worden naar Twente, want dit keer was het onbekende Enter Vooruit VR1 de tegenstander. In de namiddag op het prachtige complex van de voormalige amateurgrootmacht bij de heren, werd er een afgetekende overwinning behaald en met 2-6 liet Vorden VR1 duidelijk weten wie er terecht door ging naar de 1/4e finale.

De doelpunten kwamen van Marée Oplaat (2x), Tara Pierik en Dione Bouwmeester en door twee eigen goals van Enter Vooruit. Bij de ene eigen goal werd een kopbal van Amber Moeshart van richting veranderd en bij de laatste werd een schot van Dione Bouwmeester geblokt en veranderde zodanig van richting dat de dame van Enter Vooruit het eigen doelpunt op haar naam kreeg. Vorden VR1 gaat nu samen met nog 7 andere tegenstanders uit de 3e, 4e en 5e klas van de afdeling Oost in de ‘vissenkom’ en binnenkort zullen wij te weten komen wie de tegenstander is van Vorden VR1 in de kwartfinale van de KNVB-beker 2023-2024.

Vorden VR1 heeft zich geplaatst voor de kwartfinale van de bekercompetitie 2023-2024

Vorden 2 had zich geplaatst voor de 1/8e finale van de bekercompetitie (A-categorie) met alleen res. 2e, 1e en hoofdklassers. In Twello moest het 2e elftal haar meerdere erkennen in Voorwaarts 2 en werd uitgeschakeld door een 6-0 nederlaag.

Vorden 3 had nog niet verloren dit seizoen en ging dan ook als medekoploper in de 4e klas met goede moed naar KOSC 3 toe in Ootmarsum om daar de 1/8e finale van de beker af te werken. Met een 3-0 nederlaag werd er huiswaarts gekeerd en is het bekeravontuur van Vorden 3 ten einde.