Het was een lekker weertje om te voetballen, echter de wissels dachten daar anders over en hadden zich goed ingestopt onder de dekentjes, Maar de dames hadden er zin in. Het was vooraf goed benadrukt dat we nu een keer echt vanaf het begin scherp begonnen en niet allemaal half wat de duels aan gingen en stil blijven staan als we de bal niet hebben. Dit resulteerde meteen in een veldoverwicht wat nagenoeg de hele eerste helft duurde….echter doelpunten waren lastig te maken want het was wederom nogal druk rond hun doelgebied. Iedereen denkt te helpen als je bij in de spits gaat staan maar wat je eigenlijk doet is zorgen dat er nog meer verdedigers zich daar gaan positioneren. Dit zie je elke keer weer ontstaan als je de bovenliggende partij bent…maar hier moeten we van leren…om zelf dit in de wedstrijd op te lossen en elkaar te sturen hierin. Het was dan ook eigenlijk geen toeval dat het doelpunt viel door een vanaf Maxime opgezette aanval die vanaf Barbara (linksback) over het middenveld met 2 of 3 stations eindigde bij Maree die een actie maakte op de rechtsbuitenpositie en een prachtige voorzet gaf waar N(eusje voor de goal)oa zich had gepositioneerd en keurig afrondde. Werkelijk een prachtig doelpunt en ook zeker dik verdiend. Vanaf dan weet je ook dat als Lemele / Lemelerveld nog iets wil dan moeten ze ruimtes gaan weg geven en dus voor ons zaak om geduldig te blijven en niet alles open te gooien. Dit deden we op zich aardig tot aan 5 minuten voor rust…toen kregen we 2x binnen enkele seconden een kans tegen wat ook maar zo een doelpunt had kunnen worden. Gelukkig stond Maxime die een zeer goede wedstrijd keepte op de goede plek en hielden we de voorsprong van 1-0 vast tot aan de rust. Maar wat zou het toch jammer zijn geweest als je zo’n goede 1e helft met een tegendoelpunt had afgesloten wat totaal niet nodig was…..dit zijn de dingen die we als een zeer jong team natuurlijk beter moeten doen en meer geduld bewaren en meer vanuit je positie spelen en niet overal naar toe rennen waar de bal is. In de rust hierin wat besproken en wat sturing gegeven aan vooral Sam en Lynn die op de buitenkanten stonden en dus zorgden voor de aansluiting bij de voorhoede dat ze zich beter heel breed konden aanbieden in balbezit dan in die trechter lopen waar Dione en Noa zich al bevonden. Maree en Vera mochten ook bij toerbeurt bijsluiten bij de voorhoede wat ze goed deden maar moesten ook zorgen voor de controle op het middenveld. De tweede helft begonnen we een beetje twijfelachtig en was het niet direct een geoliede machine maar vanaf het 2e doelpunt van Noa in de 61e minuut was het wel klaar met het verweer van onze tegenstander. vanaf toen speelden we een gewonnen partij en gingen we lekker alle ballen diep spelen….L Ja, juist op het moment dat je een gewonnen wedstrijd speelt moet je de bal rond laten gaan en gaan voetballen…Dione kreeg 5 ballen in 2 minuten in de diepte en ze liep er ook nog iedere keer op….speel en vraag de ballen in de voeten….daar worden we beter van en laten we de tegenstander helemaal kansloos. Maar ja, ook dit hoort bij een jong team die gretig zijn en graag vooruit willen om te scoren. In de 80e minuut scoorde Lynn haar doelpunt nog na een voorzet van Noa die voorbij de verdediger en keepster ging en Lynn de bal netjes kon afronden. In de 86e minuut was er een diepe bal waar Noa achteraan ging, echter de verdediger was haar voor en speelde de bal terug naar hun keepster…Maar Noa wist dat dit ging gebeuren en liep op volle snelheid door en kon de bal net mee nemen voordat de keepster hem kon weg schieten en zo dus haar 3e doelpunt kon maken van de ochtend / middag. Al met al een goede wedstrijd met veel positieve dingen waar we mee verder kunnen. Jammer dat er geen publiek mag zijn want het is zeker de moeite waard!