De laatste bekerwedstrijd mochten we tegen de dames uit de Keijenborg aantreden. In het verleden hebben we hier vaker tegen gespeeld en eigenlijk alleen maar met ruime cijfers verloren. Hierom wilden we vandaag zorgen dat hun niet konden opbouwen en dat wij dus ver vooruit gepositioneerd stonden. Dit was even wennen maar ging zeker niet onaardig. de 0-1 viel vanuit een situatie waar je weinig aan kan doen. een vrije trap wordt gegeven op zo’n 20 meter vanaf de goal en Mikkie was vandaag keeper. de bal ging hoog in de goal en helaas dus onhoudbaar. Maar hierna pakten we het echt goed op. we kwamen steeds voor onze tegenstander en werden wat feller en brutaler zodat wij echt de overhand kregen. Natuurlijk is dit hard werken maar het loonde zeker. Hieruit kwam ook de 1-1 nadat Amber de bal op het middenveld had en Maree vrij zag staan. Maree neemt de bal 1x mee en besluit om eens af te drukken. Een hele mooie bal met veel snelheid onderin de hoek. Oké, we zijn weer terug in de wedstrijd…en we gingen ook lekker door en hierdoor was het een gelijk opgaande wedstrijd geworden. Helaas viel vlak voor rust nog de 1-2 en ja, dit kan gebeuren tegen een goede ploeg wat de dames van Keijenborg zeker was. Maar dan moet je het meteen weer oppakken. dit gebeurde helaas niet waardoor je in 5 minuten tijd de hele wedstrijd weg geeft….puur door niet meer te doen wat we daarvoor deden en dat was druk zetten, elkaar helpen en hun niet laten voetballen. Wederom een hele wijze les. Wat is hier dan tegen te doen? even zorgen dat je eerst weer goed staat verdedigend en vanaf daar weer met zijn allen de druk opvoeren. het spelsysteem wat we van te voren aangegeven hadden was 3-3-4 – en dit is natuurlijk mega- aanvallend….maar het is bijna hetzelfde als een 3-4-3 of 4-3-3 waarin de aanvallende verdediger of middenvelder veel inschuift…. Dit was zeker even wennen en voelde voor sommigen een beetje gek. Maar mede door deze lef te tonen heb je wel gescoord, kansen gecreëerd en veel lekkerder gevoetbald dat dat we alleen maar achteruit waren gaan spelen. dan hadden we ook verloren maar zelf niet lekker gevoetbald. Kortom, op de 5 minuten voor de rust na, speelden we een goede wedstrijd tegen een tegenstander die gewoon net een stapje verder is, wat meer ervaring in hun team heeft en het ons gewoon heel moeilijk maakte om tot scoren te komen. komende zondag start de competitie en mogen we aantreden tegen de dames van ST; Lemelerveld / Lemele die hun laatste bekerwedstrijd met 32-0 gewonnen hebben. Kortom, dat wordt een mooie uitdaging om die niet te laten scoren en zelf het initiatief te nemen. we spelen om 12.00 uur in Vorden dus kom gerust weer kijken en onze dames aanmoedigen.