Op een heerlijke dag met een prachtige zon erbij mochten we aantreden tegen CCW’16. (combinatie Cupa -Wilp)  Deze wedstrijd was verzet naar dit carnavalsweekend aangezien CCW de vorige keer niet genoeg mensen had door de corona. Gelukkig deze keer wel net genoeg al hadden zij maar 1 wissel. De wedstrijd begon keurig op tijd onder leiding van scheidsrechter Jan Schuppers op het kunstgrasveld, met bij ons in het doel Maxime die haar buitenslandse stage er op heeft zitten en dus nu weer onze vaste keepster is waar iedereen natuurlijk heel blij mee is. We begonnen redelijk tot goed aan de wedstrijd, even wennen hoever we naar voren konden om hun onder druk te zetten zonder al te veel risico’s te nemen. Maar dit pakten we dus aardig op en CCW kon eigenlijk niet tot nauwelijks de opbouw verzorgen van achteruit en moesten meer de lange bal vanaf hun keepster hanteren. Dit hadden we gewoon goed onder controle op enkele persoonlijke foutjes na hadden we deze ballen nagenoeg allemaal. Dit resulteerde in een vroege goal voor ons in de 11e minuut. Waar Vera Maree kon bereiken en laatstgenoemde ook goed kon afronden. We gingen hierna goed door en bleven zeer aanvallend spelen. Bij hen was het af en toe dat de linkerspits aan de bal kwam en met veel snelheid probeerde de acties te maken, we hadden het hier moeilijk mee maar zorgden er wel net iedere keer voor dat ze net niet goed tot afronden kwam. In de 21e minuut was het weer raak voor ons, Mette kon de perfect teruggelegde bal van Noa mooi afronden in de verre hoek. Hierna volgde een momentje van onoplettendheid en werden we verast door een tegengoal en na de 1e goede redding van Maxime in de 1-op-1 was ze deze keer kansloos en stond het dus ineens 2-1 in de 28e minuut terwijl we de wedstrijd compleet onder controle dachten te hebben. Zonder zenuwachtig te worden speelden we lekker verder en scoorde Vera in de 36e minuut na wederom op aangeven van Noa de 3-1 en bekroonde Noa haar zeer goede wedstrijd daarna nog met de 4-1 na aangeven van Samantha. Helaas was er vlak voor rust weer een uitbraak van hun snelle spits en stonden we net niet goed genoeg en kon ze tot bijna onze 16 meter doorlopen. Rosa vond dit niet verstandig en zorgde dat ze niet verder kon, helaas werd dit, wel terecht overigens, bestraft met een vrije trap. Deze ging er helaas in en moest Maxime weer even wennen aan de handschoenen. Maar ja, dit kan een keer gebeuren zoals Britt bij onze 0-1 niet geheel vrijuit ging….daar zijn we een team voor om dit weer voor elkaar op te lossen. Maar dus de ruststand was 4-2 en konden we zeggen dat we de 2 tegendoelpunten eigenlijk cadeau hebben gedaan. In de rust was de coaching dat het gewoon goed ging en dat we gewoon moeten blijven voetballen en rustig moeten blijven, laat de bal het werk doen. 3x gewisseld, Sara de Jonge kwam erin voor Rosa en Amber “net iets te laat” Moeshart kwam erin voor Vera en Barbara verving Britt die geheel niet boos was op mij doordat ik haar wisselde…Nee, niet haar gelukkigste dag voor haar. Maar de 2e helft zonder dat er echt veel kansen ontstonden speelden we beter dan de 1e helft. volledige controle, veel balbezit en veel pogingen, acties en mooie combinaties waren er te zien. Met constant wisselende inschuivende speelsters van achteruit en voorin Lynn, Noa en Maree die hun rollen goed invulden en deze inschuivende speelsters bedienden. Maar helaas werden dit niet veel doelpunten maar wel genot om naar te kijken. Alle lange ballen van CCW die vooruitgingen werden direct goed onderschept door de zeer sterk spelende Sara de Jonge (15jaar) en zorgde ze hierbij ook nog eens voor nagenoeg altijd een goede voortzetting. In de 80e en 83e minuut was het Maree die 2x scoorde na 1x assist van Esther en 1x een assist van Noa die de eindstand op 6-2 zetten. dit was een goede afspiegeling van de verhoudingen op het veld en kan je zeggen dat we al met al 90 minuten lang gewoon goed hebben gespeeld en ook nog kunnen leren van de dingen die nog beter kunnen.