Na een gekke maar wel leuke week na het behalen van de halve finale in de achterhoek-cup tegen 2e klasser FC Bergh mochten we vandaag weer voor de competitie in de 4e klasse aantreden tegen WWNA.  En WWNA is gewoon een goede ploeg die veel wapens in hun team hebben in combinatie met de lange bal een heel lastig te verdedigen team heeft. Hierbij gingen wij hier zelf niet goed genoeg mee om en lieten we ons keer op keer hierdoor verassen. Maar de wedstrijd begon en meteen was het Noa die de actie maakte en een goede voorzet verzorgde en Lynn direct al de 1-0 op het scorebord zette. Dan denk je wow, dit gaat lekker….maar dit was ook meteen misschien wel de valkuil, na de 1-0 was het snel duidelijk dat we zelf niet onze dag hadden en dat WWNA hier wel raad mee wist. We kwamen op alle fronten te kort, speelden heel erg paniekerig, onzeker en hierdoor ook onzuiver, er was geen beweging zonder bal en te veel dames wilden de bal niet meer graag ontvangen en gingen zich verstoppen. Hierdoor werden we echt overlopen op alle fronten, aanvallend hielden we de bal niet meer vast, nagenoeg alle 2e ballen waren voor WWNA en na het lang tegen te houden was het dan ook uiteindelijk in de 40e minuut dat WWNA de 1-1 maakte die meer dan terecht was. Net hiervoor hadden we 3 wissels doorgevoerd om even te proberen een ommekeer te veroorzaken. Helaas lukte dit niet. Zonder dat iemand dit bewust doet wilde het gewoon niet. Belangrijkste is dan om weer aan het voetballen te komen en dus gewoon simpel spelen maar wel veel meer bewegen, vrijlopen en zo op deze manier WWNA achter ons aan te laten lopen. In de rust nog meer wissels doorgevoerd aangezien we 18 speelsters hadden vandaag wat eigenlijk gewoon TE veel is. Maar ja, het is wel een luxeprobleem. De tweede helft begonnen we wederom wel goed, we hadden wat meer de bal en kwamen er ook steeds vaker door middel van voetbal aan de overkant. deze druk zorgde dan ook gelukkig voor de 2-1 door een afstandsschot van Laura over de keepster heen.  Dan denk je dat het klaar is en dat je door kan drukken. Hier zijn ook wel een paar kansjes voor geweest maar helaas gingen deze ballen er net niet in. WWNA toonde veerkracht en gingen volle bak spelen voor de gelijkmaker. Wij werden steeds verder achteruitgedrukt en gingen zelf steeds vaker de lange bal hanteren omdat de opbouw gewoon te goed verstoord werd door onze tegenstander. maar onze lange bal werd niet lang genoeg vastgehouden voorin zodat we als team weer konden aansluiten. Het was dus keihard knokken met zijn allen om de 2-1 over de streep te trekken want ja, meer zat er gewoon vandaag niet in moesten we helaas concluderen. WWNA scoorde nadat ze al een paar flinke kansen hadden gehad die Maxime goed pareerde en een paar keer goed uitkwam in een 1 op 1 situatie was het toch in de 86e minuut dat WWNA de gelijkmaker erin schoot, onhoudbaar voor Maxime en helaas moeten we zeggen dat het 100% terecht was gezien de hele wedstrijd en het spelbeeld hierbij. Zo zie je maar weer dat als we niet met zijn allen 100% goed in ons vel zitten en denken dit met 80% inzet allemaal wel af te kunnen doen, dan krijgen we het lastig tegen iedere tegenstander. Dit is ook meteen het mooie aan deze competitie en moet ons scherp houden voor iedere wedstrijd. We staan nu betreft verliespunten nog 2 punten voor op Broekland en er is dus nu nog niets aan de hand. Het enige is dat we het onszelf wat moeilijker maken en ons geen nieuw puntverlies meer kunnen veroorloven. Hier gaan we met alle vertrouwen mee aan de slag!