Tweede paasdag, nadat we de zaterdag ervoor al gespeeld hadden tegen CCW mochten we vandaag thuis op kunstgras aantreden tegen V en L. V en L staat niet heel hoog op de ranglijst maar hadden de laatste weken een goede periode en hadden enkele knappe uitslagen neergezet wat voor ons een teken was om alert te zijn en scherp te beginnen. ons aanvalsplan was deze keer om vol vooruit te spelen en het hun zo onmogelijk te maken om te kunnen voetballen. Zelf hierbij dus wel blijven voetballen, de bal goed rond laten gaan en veel beweging zonder bal. Een goede omschakeling is hierbij vereist en vooral voor de middenvelders is dit veel arbeid en kost dit dus veel energie. De eerste 10 minuten was het aan onze kant nog iets te twijfelachtig, als we zouden doorschuiven dan speelde onze mid-mid bij in de spits en onze vorstoppen aanvallende middenvelder….dit voelde gek en het lef ontbrak om dit toch te doen. Na wat coaching en na de 0-1 in de 5e minuut pakten we dit beter op en durfden we dit wel te doen. Eigenlijk was het vanaf dit moment ook echt een mooie en goede wedstrijd vanaf onze kant en kon V en L eigenlijk alleen nog maar met speldenprikjes ons pijn doen en konden ze eigenlijk alleen nog maar via de lange bal het ons lastig maken. dit lukte ze nog 1 of 2 keer waarbij de lat nog een paar keer geraakt werd maar gelukkig vielen deze er niet in. in de 15e minuut was het Maree die een goede corner nam en waarbij Sara zeer alert was en de bal in het net kon werken. dit was gezien het spelbeeld gewoon een terechte stand maar nog lang niet genoeg. We hebben echt alles gegeven en we stonden als een echt team klaar voor elkaar, knapten vuil werk op voor elkaar en daarbij gingen we steeds beter en makkelijker spelen in balbezit. V en L kon eigenlijk ons alleen nog maar tegenhouden en hun aanval was er compleet uitgehaald door ons. In de 28e minuut was het Tara die op aangeven van Amber de 2-1 maakte en kort daarna was het Maree die na wederom aangeven van Amber de 3-1 binnen schoot. Ja, dit is vaak het oneerlijke dat de namen in het verslag met de eer gaan strijken, maar zonder iemand te kort te doen waren het Els, Rosa, Sara en Amber die de eerste helft de longen uit hun lijf hebben gelopen en echt goed gespeeld hebben qua voetbal en vooral de opoffering voor het team was een groot compliment waard. overal waren ze bij betrokken en zorgden voor het overwicht in de wedstrijd. Sara kreeg vlak voor rust wat last van een blessure en hierdoor na de rust Amber 1 plaatsje naar achter en kwam Laura er voor Amber in. Verder vielen Britt, Claudet, Dione, Joanne en Lynn ook nog in. De tweede helft pakten we de draad meteen weer op. Het publiek werd echt vermaakt met mooi en goed voetbal wat nog steeds wel 100% aanvallend was en dus geen gebrei maar echt goed positiespel met als doel naar voren te spelen. Het was echt heerlijk om te zien. Gelukkig bekroonde Amber haar zeer goede wedstrijd ook nog eens met een doelpunt om zo dus de dik verdiende 4-1 op het scorebord te laten noteren. Waarna ze direct, een wel wat vroege maar dik verdiende, publiekswissel kreeg. Vandaag heeft iedereen zelf gezien wat je als team kan als je allemaal 100% inzet toont en daarbij de rust bewaart om wel te blijven voetballen. Lef en durf hebben om te voetballen, veel bewegen zonder bal en zeker niet bang zijn om fouten te maken. Want ja, als je zo’n verdediging en middenveld er hebt staan dan lossen we ook die fouten wel weer op. En de aanval ook constant een goede druk houdt op hun verdediging. Dames, ik heb vandaag genoten van jullie en hopelijk iedereen ook van zichzelf. Dit seizoen nog minimaal 7 wedstrijden te gaan waarvan er dus minimaal nog 1 voor de achterhoek cup is tegen de kampioenskandidaat tegen het 3 klassen hoger spelende Vrouwen 1 van AZSV, en dus nog 6 wedstrijden voor de competitie. We staan nu met 2 wedstrijden meer dan onze directe concurrent Broekland op 8 punten voorsprong en dus ligt de druk volledig bij hen. Als wij zo als team blijven knokken voor elkaar dan heb ik er alle vertrouwen in. Succes dames!!