Nadat we op paaszaterdag al tegen CCW gespeeld hadden mochten we vandaag opnieuw tegen hun aantreden. De vorige wedstrijd begonnen we matig en was het dus een spannende 1e helft. Vandaag was het andersom, we begonnen zeer sterk en dit resulteerde ook dan al direct in een vroege 2-0 voorsprong door 2 doelpunten van Els. We bleven vanaf hier redelijk tot goed spelen waar Mette, die haar 1e minuten weer maakte na een lange periode van blessureleed, veel aan de bal kwam kort achter de spitsen. Het was daar druk en veel pogingen stranden net dus daar maar we bleven goed druk houden en de 2e ballen waren weer zeer snel in ons bezit voor een nieuwe poging. Nadat we zeker wel wat kansen hebben gehad op meerdere doelpunten was het uiteindelijk Lynn die de bal erin kreeg en zo de 3-0 op het scorebord zette, dit was in de 26e minuut. Hierbij raakte de keepster van CCW geblesseerd en volgde er dus een wissel hierin. De nieuwe keepster had een lange verre uittrap en op deze manier kon CCW wat vaker verder van hun doel afkomen. Dit was voor ons even schakelen en aanpassen aangezien je dan moet zorgen dat je met hun snelle voorhoedespeelsters wel zo veel mogelijk rugdekking wilt hebben. Tot aan de rust pakten we dit goed op en was het eigenlijk alleen nog maar wachten op de 4-0. Helaas bleef deze uit en was 3-0 de ruststand. Echter konden we de laatste 10 minuten van de eerste helft al wel zien dat we onrustiger werden. te veel lange hoge ballen, terwijl de optie om elkaar in de voeten te spelen er wel gewoon was. Dit in de rust aangegeven dat we moeten blijven voetballen en makkelijke oplossingen moeten zoeken. Na de rust zijn Samantha, Noa, Laura, Tara, Barbara en Maree erin gekomen en was het dus weer even wennen aan elkaar. Achterin en op het middenveld waren we wel onrustig en werden de ballen van CCW steeds gevaarlijker en moesten we gewoon steeds een stapje verder terug. Daarentegen waren onze aanvallen steeds gevaarlijk waar Tara en vooral Noa goede acties maakten en waar Maree de ballen goed vasthield en goede combinaties verzorgde samen met Laura die er kort achter speelde. Helaas werden deze aanvallen alleen nog niet omgezet in doelpunten. Toen ineens scoorde CCW na een keer of 3 achter elkaar niet goed uitverdedigen was het raak. Ja, dit kan een keer gebeuren, echter werd het al heel snel daarna 3-2 doordat ze wederom met een snelle uitbraak van afstand de bal erin schoten. Gelukkig konden we direct tegen scoren en de marge weer op 2 doelpunten zetten. Waar we even een goede periode hadden konden we weer uitlopen na enkele goede acties van Noa aan de rechterkant kon Maree 2x scoren en 1 erbij van Amber maakte weer een ruime marge en dus een 6-2 tussenstand.  Hier dachten we dat de wedstrijd gelopen was maar CCW kon zich nog een keer terugvechten in de wedstrijd. Dit wel omdat wij niet meer voetbalden en veel te veel de lange bal hanteerden en dus niet meer voldoende lef toonden. CCW scoorde nog 2x en zo stond het in de 81e minuut ineens weer 6-4. Hartstikke leuk voor de neutrale kijker natuurlijk maar vanuit ons oogpunt mag dit eigenlijk niet gebeuren. Gelukkig kon na wederom een goede actie met een goede voorzet van Noa de 7-4 als eindstand worden genoteerd en was het belangrijkste dat we gewoon de 3 punten behaalden en dus betreft verliespunten op 2 punten voorsprong blijven staan t.o.v. Broekland. Komende week woensdag mogen we eerst voor de halve finale in de achterhoek-cup aantreden op het Sportpark van Viod te Doetinchem tegen de Vrouwen 1 van AZSV (2e positie – 1e klasse) en de zondag erna mogen we in een direct duel uit tegen Broekland als het goed is gaan uitmaken wie er dit seizoen kampioen gaat worden. Dit zijn de leuke momenten waar we lekker naartoe kunnen leven en ons op kunnen gaan voorbereiden. Dus kom ons gerust aanmoedigen en steunen bij deze leuke voetbalmomenten!