De 1e wedstrijd om de achterhoek cup stond gepland op woensdag 9 november. In goed overleg hebben we deze wedstrijd verschoven naar de donderdag aangezien dit voor beide teams ook de trainingsavond is. Ruurlo Vr1 was onze tegenstander en spelen ook 4e klasse maar dan in een zaterdagcompetitie. Dus ja, wat  is het niveauverschil….dit was vooraf niet in te schatten.  Al redelijk snel kon iedereen zien dat wij meer in huis hadden en dat als we dus gewoon blijven voetballen dit vanzelf goed moet komen. Dit deden we uitstekend, de bal ging goed rond en er werden veel kansen gecreëerd. Als we in de 1e helft de kansen wat beter hadden benut dan had het bij rust als wel 4 of 5 doelpunten verschil moeten zijn. Maar ja, gelukkig zijn we geen robotten en blijft het toch een psychisch spelletje om juist dan de rust in je hoofd te bewaren en te kijken waar de ruimte ligt en wat een keepster doet. Uiteindelijk nadat er dus al veel kansen geweest waren werd er in de 36e minuut door Noa een goed hard schot gelost op de keepster  waar een rebound uit kwam en waar Laura goed opgesteld stond om dit af te maken. Direct daarna stond Laura klaar om de bal af te geven op Els en zo de stand op 2-0 zette en dus ook zei haar doelpuntje mee kon pakken. Achteraf bleek dat Els nog veel meer doelpunten ging maken en ze dus haar reputatie als “niet of nauwelijks” scorende speelster nu echt in de prullenbak kan. Wat mooi is om te zien is dat ongeacht wie waar speelt, iedereen elkaar nu beter kent als speelster en hoe ze graag de ballen willen hebben. al met al minder misverstanden en dus ook minder balverlies is hiervan het resultaat. In de rust wat gewisseld en dit levert zoals altijd (misschien ook mede doordat de warming-up van de invallers grotendeels onder een deken werd uitgevoerd) wat strubbelingen op, onrust en paniekvoetbal. In deze periode was het ook dat Ruurlo steeds wat meer en vaker op onze helft kwam. zelfs Maxime moest nog handelend optreden. In de 49e minuut was het dan toch weer Laura die haar 2e assist gaf voor ook het 2e doelpunt van Els. Hierna ging de zeer ongelukkige Lynn een duel aan waarbij ze naar ten val kwam en ook haar enkel zwikte. Helaas moest ze na 7 minuten de wedstrijd dus al weer verlaten.  Sara die amper afgekoeld was kon dus het veld weer in en ging op de rechtsvoor spelen waar ze mooie duels en acties kon uitvechten. ze kreeg hier veel ballen in de diepte en de laatste man van Ruurlo was er iedere keer net op tijd bij voor de rugdekking. Tot aan de 75e minuut hielden ze dit vol. waar vanaf beide kanten, Els links en Sara rechts de nodige voorzetten kwamen was het een steekpass waar Maree en Sara beide in de buurt liepen en waar Sara de bal net voor de uitkomende keepster mee kon nemen en daarna beheerst afrondde.  Vanaf dit (4-0) moment was de ban gebroken en gingen bij Ruurlo de kopjes wat naar beneden. Hier maakten wij met goed voetbal, veel beweging en ook mooie acties dankbaar gebruik van. De bal ging ook voor de verandering eens niet altijd direct naar voren en werd een aantal keren keurig uitgehaald en werd het spel goed verlegd vanuit de drukte naar de ruimte.  Waar Noa de meest ongelukkige was in haar 1e speelbeurt kon ze gelukkig nu wel haar doelpuntje meepakken nadat Maree een mooie steekpass hiervoor gegeven had. Hierna vroeg Joanne om een wissel omdat ze een beetje duizelig, misselijk was. op hetzelfde moment sprint ze naar voren, ontvangt de bal, geeft een assist op Els en kan daarna gerust wisselen, waar dus onze doelpuntenmachine haar 3e er even in schoot. Hierna was het Maree die met een droge knal van afstand, direct vanuit een inbal door Rosa, onderin de hoek de 7-0 maakte. En ja, dan als kers op de taart schoot Els haar 4e doelpunt erin nadat Laura hetzelfde aantal assist achter haar naam kon bijschrijven. Al met al een keurige wedstrijd waarbij het onderlinge verschil net te groot was om er echt een heel spannende wedstrijd van te maken. Komende zondag speen we thuis om 12.00 uur tegen AZC Vr1 en kom ons dus gerust aanmoedigen op deze sowieso gezellige zondagmiddag waarna heren 1 na ons ook tegen AZC mag aantreden. Het belooft daarna nog een gezellige bende te worden dus kom gerust!