Lekker weer voetballen, Pax Vr1 was voor ons een bekende tegenstander aangezien we hier ook al in de beker tegen gespeeld hadden en we daar in Hengelo met 1-7 gewonnen hadden waren de verwachtingen hoog.  En zeker met een heerlijk zonnetje erbij was het gewoon genieten voor iedereen. Totdat de warming-up begon. bij de laatste paar minuten waar iedereen even een balletje lekker op de keeper mag schieten ging het mis, Tess kreeg de bal verkeerd op haar hand en brak hierbij haar spaakbeen bleek later nadat ze foto’s had laten maken in het ziekenhuis. Maar ja, dit gebeurt 1 minuut voor aanvang wedstrijd, dus snel Lynn, die eerst al met Vr2 mee had gedaan, een keepersshirt aan en ja, dan beginnen. Hier stond Maureen (keepster Vr2) aan de lijn en die zegt; Ik kan ook nog wel keepen….Dat was natuurlijk zeer fijn voor iedereen, en Dus Maureen weer snel omkleden en na een kwartier Lynn dus gewisseld voor Maureen. Al met al begonnen zeker niet verkeerd de bedoeling om ver vooruit te spelen was er zeker wel en het voetballende gedeelte was ook niet verkeerd. Hierdoor staan we na 10 minuten met 1-0 voor waar Noa de bal kreeg van Els en ze hierna beheerst afrondde. We bleven vooruit spelen maar Pax kon voetballend redelijk op de been blijven en ze maakten het ons zeker niet makkelijk. Desondanks scoorde Maree hierna 2x na aangeven van Rosa en Jessica. Dan is de stand 3-0 en vanaf hier dachten we allemaal dat de buit binnen was. Er werd steeds minder bewogen en we hielpen elkaar niet meer zoals in het begin. Ook het echte vooruit druk zetten gebeurde allemaal op een lager tempo waardoor de wedstrijd gewoon weer voetballend in evenwicht kwam. Dan gaan we met dat laatste spelbeeld rusten en gaan we ervanuit dat we dit na de rust weer goed gaan oppakken. Dit gebeurde gedeeltelijk, er werd de eerste 10 minuten na de rust wel weer goed bewogen en hielpen we elkaar weer door aanspeelbaar te worden. Echter voetballende kansen werden te weinig gecreëerd. Dus ja, veel inzet was er maar nu dit nog wat slimmer inzetten en slimmer vrij lopen, soms is 5 meter opzij beter dan 20 meter naar voren sprinten, soms is een bal achteruit beter dan maar doorploeteren in de drukte, dit zijn momenten waar we zeker nog stappen in kunnen maken. Maar we hebben natuurlijk een aantal toppers in ons team die ondanks dat we niet optimaal spelen nog altijd kunnen scoren, Maree maakte haar derde van de middag nadat Noa haar assist ook had meegepakt. Hierna speelde Lynn de bal in op Sara die op de plek van Laura was komen te staan, en waar Sara de bal goed meenam richting de 16 meter schoot ze, niet hard, maar wel zuiver de bal in de verre hoek. Ja, dan sta je terwijl je dus niet tevreden bent met het spel en het nakomen van de afspraken met 5-0 voor. Hierna gebeurde er wat dan eigenlijk echt niet meer mag gebeuren, er vallen 2 tegendoelpunten, en nu denkt iedereen dat dit door slecht verdedigen komt, maar nee, bij ons kwam dit doordat we niet volle bak vooruit speelden en we Pax dus lieten voetballen zodat ze ook bij ons voorin konden komen. Laat dit de les zijn voor ons allemaal en ja….misschien zijn we ook wel eens te kritisch….Nu spelen we donderdag 20 oktober uit om 20.00 uur tegen Basteom in Steenderen en spelen de zondag 23 oktober erna voor de beker uit tegen UW W. Vr1 in Weerselo. Hier kunnen we alle aanmoedigingen goed gebruiken en kom dus gerust!