We mochten thuis, I.v.m. Corona al om 10.30 uur aantreden tegen Overwetering in plaats van de normale tijd van 12.00 uur. Een voor ons onbekende tegenstander maar dat maakt het juist wel leuk. Vooraf zijn we allemaal even op de foto geweest bij onze huisfotograaf Johan Bolink. dus wel een beetje een gekke voorbereiding maar ook dat mocht de pret niet drukken. En dan ook nog eens op het 1e veld spelen wat natuurlijk helemaal top is. Overwetering had hun 1e wedstrijd gewonnen met 1-0 van Basteom Vr1. en dus weet je dat ze er wel wat van kunnen. dit was ook echt zo, zij lieten de 1e helft ons lopen, we waren constant een stapje te laat en als we een duel hadden gingen we deze maar half aan. Amber en Vera die normaliter het middenveld echt wel kunnen controleren liepen veel vuile meters zonder al te veel resultaat. Ja, waar ligt het dan aan??? de 0-1 viel ook wederom al veel te snel, net als vorige week was dit weer in de 6e minuut dat er een steekpass binnendoor wordt gegeven waardoor er meteen een (wel zeer snelle) spits van hun oog in oog kwam te staan met onze keepster Maxime. We beleven knokken en vechten maar kwamen iedere keer net te kort, Voorin Maree met Samantha wat moeizaam begon maar verder in de wedstrijd toch wel steeds beter ging en we kregen toch ook nog wel wat schietkansen echter waren deze niet nauwkeurig genoeg of niet hard genoeg om hun goede keepster te verrassen. rust……ja, wat zeg je dan….nu was dit heel makkelijk gezegd en is dit al wel vaker gezegd…allemaal een paar stappen naar voren….zorgen dat wij die afvallende ballen winnen….en op het middenveld, waar Amber werd gewisseld voor Sam, gezegd dat ze niet moeten proberen om beide bij iedere aanval er te zijn maar 1 verdedigend en 1 aanvallend moet spelen. op deze manier heb je meer controle, geen grote gaten op het middenveld en het scheelt heel veel meters lopen. Voorin Maree en Samantha gewisseld voor Noa en Dione, die dit zeer goed oppakten, niet te vergelijken met Maree en Samantha en dit was voor Overwetering ook echt zo, ze wisten niet meer wat te doen en het 1e kwartier na rust hadden we werkelijk alles! alleen maar op hun helft en kans na kans was te noteren. In de 56e minuut gaf Dione een zeer mooie strakke voorzet….en tot ieders verbazing ging deze gigantisch mooi onderkant lat in de verre hoek van de goal…Oke mooi, 1-1, dit was lekker maar niet genoeg….in de 64e minuut was het Lynn die op aangeven van Sam de 2-1 er in schoot. Ja, dat voelde echt lekker maar ja, dan ben je er nog niet zoals we weten van vorige week tegen Terwolde…dus we bleven aandringen maar waar ook gezegd moet worden dat Overwetering er af en toe nog wel gevaarlijk uit kwam met hun balvaste middenveld en snelle voorhoede. Er waren voor ons ook geen echt grote kansen meer maar het speelde zich vooral toen af van 20 tot 20 meter vanaf de keepers. En dit vond Vera best goed, het was niet de 1e poging die ze gedaan had maar wel de beste en deze bal ging vanaf een meter of 25 mooi precies over de keeper heen en ja, dan is het 3-1 in de 89e minuut. dus weet je dat de buit binnen is. echter wat er toen gebeurde weet ik zelf niet maar ik draaide me om en het was 3-2 geworden….Dit hoef je ook niet te zien om te weten dat dit natuurlijk niet goed is en niet mag gebeuren. Hierin kunnen we nog flinke stappen maken wat we ook zeker gaan doen. De scheidrechter floot af en iedereen was natuurlijk blij met de 3 punten waar we wel weer net zoals vorige week keihard voor hebben moeten knokken. Komende dinsdag spelen we in de Kranenburg voor de achterhoek cup tegen de Ratti-Socci dames en zondag 4 oktober spelen we wederom thuis nu om 12.30 uur tegen St: Lemelerveld / Lemele Vr1 wie samen met ons op dit moment de ranglijst aanvoeren met 4 punten uit 2 wedstrijden. Kortom, een belangrijke wedstrijd waar we alle hulp en aanmoedigingen weer kunnen gebruiken. Dus tot dinsdag en tot zondag allemaal!!