De op één na laatste wedstrijd in de competitie stond op het programma. Waar wij Mette en Samantha moesten missen en Britt, Noa en Jessica nog hun bijdrage geleverd hebben bij Vr2 hadden we nog steeds 5 wissels over en dus op volle oorlogssterkte. en kon Niels Rondeel die ons gelukkig wilde fluiten en een prima wedstrijd floot, (waarvoor onze dank!) beginnen aan de wedstrijd. We begonnen goed, scherp en fel, ook had iedereen de drive die je moet hebben voor een wedstrijd. Goede druk, goed vooruit als team en veel balbezit. Helaas geen doelpunt aan onze kant want de eerste goal viel voor ons aan de verkeerde kant. na een foute inspeelpass stonden we ineens in de 2e minuut alweer achter en moesten we dit weer recht zetten. Dit lukte gelukkig al heel snel, want 1 minuut later was het Els die een mooie corner van Tara erin kopte. En in de 10e minuut was het al 2-1 door Maree na aangeven van Els. We speelden wel goed, de ideeën waren er wel, maar constant net te slordig. Dus veel aanvallen werden onderschept en waar Overwetering best goed mee om ging. Ze probeerden ons via snel veldspel en veel steekpasses achterin pijn te doen. Claudet die weer fit was moest hiervoor de rugdekking verzorgen en Esther en Barbara moesten in de mandekking aangezien Overwetering met 2 vaste spitsen speelde en de 3e pas erbij kwam als de bal voorin was. Dit was dan de taak voor Amber en de rest van het middenveld om hierop genoeg controle te houden. Zonder megagrote kansen hadden we wel wat overwicht maar bleef het spannend. Gelukkig hebben we dan onze momenten waar wederom een corner van Tara deze keer keurig beheerst door Maree binnengeschoten kon worden.  En was de fijne tussenstand in de 27e minuut 3-1 en hierna speelden we heerlijk verder met alleen nog steeds te vaak balverlies en te vaak dat we te snel de diepte zochten zonder dat dit eigenlijk nodig was. we benutten te weinig de zijkanten en hierom bleef het dus ook constant onzeker en was Overwetering zeker nog niet van plan om op te geven. Helaas gaven we een cadeautje weg bij de 2-3 waar we voorlangs ons eigen doel gingen uitverdedigen en hierbij schoten we tegen hun spits aan waarna de bal langs Maxime ging en dus even vlak voor rust nog de aansluitingstreffer moesten incasseren. In de rust gewisseld met hierbij de boodschap dat we alert moeten blijven en echt als team volop inzet moeten tonen en echt moeten gaan spelen voor doelpunten. Gelukkig was Lynn getergd doordat ze als wissel moest beginnen en scoorde ze na aangeven van Joanne die ook was ingevallen in de 61e minuut de 4-2. En in de 65e minuut scoorde Els de 5-2 op aangeven van Lynn. Dit was dan ook direct de genadeklap want vanaf hier was Overwetering gebroken en was het voor ons eigenlijk een gespeelde wedstrijd. We speelden vanaf hier ook veel balvaster en met veel goede inspeelpasses verdeeld over alle posities werden we steeds gevaarlijk en was het wachten op nog meer doelpunten. Maree scoorde in de 75e minuut de 6-2 na aangeven van Lynn, de 7-2 maakte Lynn na een mooie voorzet van Dione en de 8-2 maakte ook Lynn nadat Tara het duel gewonnen had en hierdoor de bal bij Lynn die als een echte spits natuurlijk weer op de goede plek stond om dit klusje te klaren. Uiteindelijk een iets geflatteerde uitslag want Overwetering heeft zeker een aardige ploeg met goede voetballende intenties en had het ook maar zo anders af kunnen lopen als wij niet op de juiste momenten hadden gescoord en als Overwetering zelf wat minder had weggegeven.  Komende week (21 mei) spelen we onze laatste competitiewedstrijd alweer en is het afwachten wat Broekland gaat doen die daarna nog 3 wedstrijden moeten spelen.  Als Broekland alles wint komen ze 3 punten boven ons mits wij natuurlijk eerst zelf komende week van V en L winnen. We gaan ons best doen en kunnen daarna alleen maar afwachten wat het wordt.