De 1e bekerwedstrijd mochten we thuis spelen tegen Basteom Vr1. Basteom had dames 1 en 2 door elkaar gemixt en we speelden dus tegen een half dames 1 en half dames 2. Waar onze keepster Maxime nog geblesseerd is stond vanmiddag Tess Hietbrink in onze goal. Tess keepte een zeer goede wedstrijd aangezien ze niet gek veel te doen heeft gehad, pakte ze haar momenten door goed ver uit de goal te keepen en ook de hoge ballen gewoon klemvast uit de lucht te plukken! Tess bedankt! De wedstrijd begon en we starten direct goed met veel druk naar voren en veel balbezit. Echte kansen bleven nog even uit maar je kon zien dat dit een kwestie van tijd was. Met bij ons natuurlijk een aantal andere dames in de groep was het voor ons zaak om iedereen aan elkaar te laten wennen en ook de manier van spelen eigen te maken zodat er automatismen ontstaan. Dit lukt alleen met wedstrijden en dus heerlijk vrijuit oefenen hierop. De beweging voorin en de aansluiting van achteruit was dan ook al veel beter dan onze vorige oefenwedstrijd. Mooi om te zien dat dit dus wel opgepakt wordt. in de 12e minuut was het Noa, die toch al heerlijk van start is gegaan dit seizoen, die met een actie tussen 2 speelsters door de openingstreffer prachtig binnenschoot vanaf een meter of 20 vanaf de goal in de verre hoek over de keepster. Vanaf hier bleven we goed spelen echter lieten we ons verleiden om toch weer met zijn allen iets te ver vooruit te spelen. de 4 speelsters op het middenveld gingen te kort achter tot bijna naast onze voorhoede spelen, en ja, als er dan balverlies is voorin hebben we de 2e bal niet altijd meer en kon Basteom er af en toe nog uit komen. Dit bleef allemaal zonder gevaar maar toch…Na de korte extra drinkpauze dus 4x gewisseld, logisch dat dit even wat rommelig werd maar daarna werd de draad weer opgepakt. we speelden af en toe echt mooi combinatievoetbal en Basteom was alleen maar achter ons aan het aanlopen. Dit hebben ze zeer goed gedaan en ze beleven ook waar mogelijk netjes voetballen. de ruststand bleef op 1-0 staan terwijl het verschil op het veld wel 1 of 2 doelpunten meer hadden mogen zijn. De coaching hierop was dat we geduld moeten hebben en dat als we zo blijven spelen er vanzelf ruimtes ontstaan omdat Basteom dit straks niet meer kan belopen. En ja, dit was zo, 4 minuten na rust scoorde Maree na een mooie doorkopbal van Lynn de 2-0. Vanaf hier was het echt volle bak spelen en was het Amber die na veel druk van ons een afgeslagen bal prachtig over de keeper heen schoot en dus de 3-0 maakte. Kort hierna was het wederom Lynn die Maree bediende en dus ze de 4-0 kon maken. Met nog steeds de volle druk en na een paar wissels was het Britt die een voorzet verzilverde met een doelpunt!! (dit koste Maxime een biertje wat ze er graag voor over had!) Hierna was het Amber die haar 2e maakte van de middag na een scrimmage voor de goal en kon ook Dione nog een “handig” doelpuntje meepikken. De afsluiting kwam wederom van Amber die te moe was om door te lopen en dus de bal maar weer vanaf een meter of 25 over de keepster heen schoot. dus uiteindelijk is ons geduld beloond en hebben we veel doelpunten gemaakt met veelal mooi en goed voetbal waar zonder iemand anders te kort te doen, Vera achter in een zeer goede partij speelde en de ballen prachtig wist te verdelen door af en toe de lange crossbal te geven en meestal goed het middenveld in te spelen. Sara speelde op het middenveld ook een belangrijke rol, naast de ervaring van Laura, Els en Jessica speelde ze een zeer goede partij en vergat ze alleen zichzelf te belonen met een doelpuntje. Al met al, een trotse trainer die nog steeds wel veel mogelijkheden ziet om nog meer progressie te boeken met elkaar.