Eindelijk weer een competitiewedstrijd want het is een raar seizoen betreft programma. Het is elke week weer afwachten of er weer een wedstrijd wordt verzet om welke reden dan ook. Zo heeft onze tegenstander Basteom na vandaag al 13 wedstrijden gespeeld en AZC die ook bij ons in de competitie zitten pas 6. Dus het is lastig te zeggen hoe alles in elkaar zit en ook is het iedere keer weer een nieuwe start…en kom je niet lekker in het ritme van 2x trainen wedstrijd en dat lekker achter elkaar. Maar ja, bijna iedere ploeg heeft er last van dus we moeten ons hier het beste doorheen slaan. De uitwedstrijd tegen Basteom waren we nog niet vergeten, hier hadden we met het nodige geluk erbij wel 3 punten gepakt maar dit was eigenlijk niet terecht. Basteom heeft een redelijk tot goed voetballende ploeg maar hun echte kwaliteiten zijn dat er lastig tegen te scoren valt. en dat ze een snelle counter hebben met enkele snelle speelsters voorin. Dus voor ons was dit opletten dat je niet daar tegenaan loopt. We begonnen sterk, met goed voetbal en goed combinatiespel. De opbouw van achteruit was goed en we kwamen eigenlijk bijna iedere aanval tot aan de 16 meter wel makkelijk door. Maar ja, nu dit nog omzetten in doelpunten! Dit blijft voor ons een drempel die lastig is, de enkele schoten op goal van afstand werden niet lekker geraakt en de combinaties lukten daar in de drukte iedere keer net niet. De voorzetten vanaf de zijkant werden iedere keer net niet onze speelsters bereikt en dus bleef het 0-0. Dan zie je frustratie ontstaan en dan zakt het lef weg om dezelfde acties gewoon opnieuw te maken. Voorin nog doelgerichter spelen, blijven opzoeken en gewoon de druk erop houden. Dan valt het vanzelf een keer goed. Maar helaas tot aan de rust bleef het 0-0. In de rust alleen de zeer goed spelende Rosa vervangen voor Claudet die het daarna ook goed oppakte. Want meer wissels was ook bijna niet mogelijk. Claudet en Samantha hadden al een helft of meer gespeeld bij Vr2, Samantha (ook nog eens na lange blessure) Britt die niet 100% fit was en Jasmijn die bij ons aangesloten was die bijna hele wedstrijd had gespeeld bij Vr2 was het dus krap betreft de aantallen. Maar wel mooi om te zien dat iedereen elkaar steunt en wil helpen! zo hoort dat bij een mooie dorpsclub als Vorden. In de rust gezegd dat we gewoon goed spelen en dat we niet zo gek veel moeten veranderen alleen even wat puntjes op de “i” zetten en voorin met 100% overtuiging moeten spelen!  Direct na rust waren we echt goed uit de startblokken gekomen en was het de ene na de andere kans. Waar Maree de beste kans van de wedstrijd kreeg waren er nog wel meerdere mogelijkheden die een doelpunt had kunnen worden. Gelukkig viel in de 55e minuut na een mooie aanval de 1-0 door Els die goed doorging en na een mooie 1/2 met Lynn de bal in de korte hoek kon schieten en de keepster hiermee kansloos liet. Dit was zeker een bevrijdende treffer. Echter betreft voetbal gingen we vanaf hier echt aanmerkelijk minder spelen en was het lef en de durf compleet weg. We gingen veel te veel de lange bal hanteren en schoten ook veel te veel in paniek en schoten we ballen lukraak weg om maar uit de problemen te blijven. Echter op deze manier kom je juist in de problemen, want het was iedere keer balverlies en we kregen de ballen net zo snel terug als dat we ze wegschoten. Zolang je zelf balbezit hebt scoort de tegenstander niet. Dus het mooiste is dat je voorin de bal kunt laten rondgaan met gewoon 1 verdediger meer dan dat er aanvallers staan. Dit is de uitdaging die we dan nog moeten leren. Maar al met al was het uiteindelijk een verdiende overwinning waarbij de tweede helft Basteom eigenlijk 2x gevaarlijk werd uit de counter met veelal de lange bal vanaf hun keepster maar kwam dit voornamelijk door onze eigen fouten en inschattingen. Zoals gezegd, is het ritme ver te zoeken en hebben we nu de komende 2 weken weer vrij. We mogen zondag 5 maart weer aantreden in Hengelo tegen Pax Vr1 waarna we hopelijk vanaf dan een wat voller programma krijgen zodat het ritme er komt en iedereen precies weet wat er te doen staat met elkaar. We staan nu samen met Broekland Vr1 op een gedeelde 1e plek waarbij Broekland 7 doelpunten op ons voor staat. Broekland krijgen we nog 2x dus zullen we daar op ons best moeten zijn. We hebben er zin in!