Gisterenavond is er weer gespeeld om de Achterhoek Cup en dit keer kwam ons ‘Onder 23’ elftal aan de beurt. Dit team bestaande uit spelers van het 1e, 2e en 3e elftal met een leeftijd van 19,20,21 of 22 jaar moest aantreden tegen ‘t Peeske O23 in Beek. In de 1e ronde van de Achterhoek Cup had het team van v.v. Vorden thuis verloren van AZSV O23 (1-3) in een mooie wedstrijd en gisterenavond mochten zij dus aantreden in de herkansingsronde om zich uiteindelijk als winnaar te plaatsen voor de 2e ronde. Hierin komt het op 16 november uit tegen vv Dieren O23 en vanaf deze wedstrijd geldt de ‘knock-out’ regel, dus gaat alleen de winnaar verder in het toernooi.

Vorden begon deze wedstrijd onder leiding van Luc Feukkink (trainer 2e elftal) en Stijn Wentink (trainer JO19-1 en ass.coach 3e elftal) met de volgende 16 spelers:

Dion Besselink, Niels Rondeel, Luuk Smit, Werner Rondeel, Kris Koning en Nick Ziggers uit het 1e elftal. Jesse Barendsen, Mike Verstege, Bart Jansen, Sander Eggink, Chico Lindenschot, Gijs Bruinsma, Jurre Heij en Milo vd Pol uit het 2e elftal. Sem Kosse uit het 3e elftal en Tomas Oonk (keeper Esli Lindenschot uit het 2e was geblesseerd) uit de JO19-1 completeerde deze groep van 16.

De wedstrijd kwam moeizaam op gang voor v.v. Vorden, want na 20 minuten stond het al 2-0 voor ‘t Peeske. Vorden ‘O23’ herstelde zich keurig en trok het voor de rust nog recht met o.a. een penalty van Niels Rondeel. Na de rust liep de score verder op door een beter en aanvallender spelend Vorden tot 2-5 met een doelpunt van Chico Lindenschot, 2 doelpunten van Luuk Smit en uiteindelijk nog een penalty van Sem Kosse.

Het elftal van v.v. Vorden heeft zich dus nu geplaatst voor de 2e ronde en komt daar uit tegen vv Dieren O23. Deze zaterdagclub (3e klasse) had in de 1e ronde FC Winterswijk O23 verslagen na ‘shoot-outs’, nadat de wedstrijd in 2-2 was geëindigd. In deze editie van de Achterhoek Cup komen zowel standaardelftallen als O23 teams uit ,alleen spelen deze onderling tegen elkaar in de eerste twee rondes, waarbij de standaardelftallen ook nog onderverdeeld zijn in een A-groep (hoofdklasse, 1e en 2e klasse) en een B-groep (3e, 4e en 5e klasse). Na de 2e ronde volgen de 1/8e finales en dan komen de teams uit alle drie groepen tegen en door elkaar uit.

Het 1e elftal van v.v. Vorden doet dus ook mee met deze editie en speelt op 9 november nog voor de herkansingsronde, omdat vorige week gelijk werd gespeeld tegen HSC’21 en na shoot-outs verloren. De tegenstander op 9 november is DVC’26 uit Didam, omdat deze ploeg gisterenavond verloor van Grol in de 1e ronde.

Kijk op ons twitteraccount voor ‘beelden’ en foto’s van de wedstrijd ‘t Peeske O23 tegen Vorden O23.