In de Achterhoek Cup is v.v. Vorden dit jaar vertegenwoordigd met twee teams in de standaardklasse, want naast het 1e elftal (speelt op 19 oktober tegen HSC’21 thuis) speelt ook het speciaal voor dit toernooi samengestelde  ‘Onder 23’ team mee. Dit elftal wordt gevormd met spelers uit het 1e , 2e, 3e en daar waar nodig de JO19-1 en zij speelden vanavond tegen AZSV uit Aalten. Vorden trad aan met Esli Lindenschot (2e),  Mike Verstege (2e), Dion Besselink (1e),  Jesse Barendsen (2e),  Niels Rondeel (1e),  Sander Eggink (2e), Luuk Smit (1e),  Bram Makkink (3e), Werner Rondeel (1e),  Nick Ziggers (1e) en Chico Lindenschot (2e). De Aaltense opponent speelt met het 1e en 2e elftal in de Hoofdklasse en res. Hoofdklasse op zaterdag en met de JO19-1 in de 3e divisie en zij lieten in het eerste kwartier van de wedstrijd zien dat het spel wel sneller werd gespeeld dan de Vordense spelers  bij het 1e (2e klas), 2e (res. 3e klas) en 3e (res. 5e klas) normaal gesproken op zondag gewend zijn. Aangezien ook iedere kans werd benut, stond het na een kwartier al 0-3 en dreigde een ‘walk-over’.

Maar Vorden herstelde zich prima en maakte in het resterende deel van de 1e helft er in ieder geval een echte wedstrijd van. De verdediging liet zich niet meer aftroeven zoals in het 1e kwartier en op het middenveld werd een antwoord gevonden op het feit dat de rood-witten met hun diepste middenvelder een 4-2-4 systeem speelden. Vorden maakte zelfs de 1-3 toen Nick Ziggers een pass van de sterk spelende Niels Rondeel doeltreffend afrondde. In de tweede helft maakte Vorden met enkele wissels (Jurre Heij (2e), Gijs Bruinsma (2e) en Bart Jansen (2e) er helemaal een gelijkwaardige wedstrijd van. AZSV liet telkens in balbezit zien met snel en direct spel waartoe het in staat was, maar Vorden kon hier ook goed aanvalsspel tegenover zetten. Het kon de laatste 20 minuten zelfs de tegen de middenlijn aan verdedigen en veelal op de helft van AZSV spelen. Uit de diverse mogelijkheden kwamen vier echt grote kansen voort, maar zowel Nick Ziggers (2x), Gijs Bruinsma als Jurre Heij konden de wedstrijd niet echt spannend maken en niet de 3-2 aantekenen. De grootste kans van deze vier was voor Nick Ziggers in de 80e minuut toen na een scherpe lage voorzet de inzet van Nick vanaf 7meter fantastisch door de keeper van AZSV werd gered en in 2e instantie vanaf 5 meter net van de lijn werd gehaald.  AZSV kwam vlak daarna nog een keer vanaf de rechterkant alleen op de keeper van Vorden af, maar invaller Thomas Oonk redde fraai in het 1:1 duel.

De wedstrijd eindigde dus in 1-3 en daarmee plaatste AZSV ‘O23’ zich voor de 2e ronde, waarin het 21 november uit zal komen tegen de winnaar in de herkansingsronde tussen DZC ‘O23’ en SDOUC ‘O23’. Vorden ‘O23’ dient als verliezer nu 26 oktober aan te treden tegen ‘t Peekske (Beek) in de herkansingsronde. ‘t Peeske verloor gisterenavond in en tegen Gendringen ‘O23’  en speelt met haar 1e elftal in de 4e klas, met haar 2e in de res. 4e klas en met de JO19-1 in de 3e klas.  De winnaar van deze wedstrijd plaatst zich ook voor de 2e ronde en daarin is op 21 november v.v. Dieren de tegenstander.

Klik hier voor alle uitslagen en programma van de Achterhoek-Cup voor standaardelftallen en ‘O23’.

9 spelers van het JO19-1 team van afgelopen seizoen (2019-2020) speelden gisterenavond mee met het ‘O23’ team tegen AZSV ‘O23’, waarbij Milo vd Pol door een blessure langs de kant bleef. Op keeper Thomas Oonk na spelen al deze 19-20 jarige spelers nu in het 1e (Nick, Dion en Werner) of 2e elftal (Milo, Bart, Jesse, Jurre en Chico ).